عصر خودرو

رشد ۸۶ درصدی حجم معاملات بازار مشتقه؛

اونس، ساز بازار آتی سکه را کوک کرد

عصر بازار: حجم قراردادهای آتی سکه روز دوشنبه در بورس کالای ایران به چهار هزار و ۳۲۴ قرارداد و به ارزش بیش از ۴۱۳ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات طی روز یکشنبه به دو هزار و ۳۴۵ قرار داد رسیده بود که نشان از رشد ۸۴ درصدی افزایش قرار دادها در روز دوشنبه دارد.

اونس، ساز بازار آتی سکه را کوک کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بعد از این که قیمت طلا دیروز در بازارهای جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به تاخیر فدرال در بالاترین سطح در 7 هفته اخیر قرار گرفت، سکه در بازار نقدی و آتی نیز با رشد قیمت مواجه شد.

    بر این اساس سکه نقدی همپای صعود بهای اونس در روز دوشنبه افزایش یافت و با قیمت 944 هزار تومان به فروش رسید، این در شرایطی است که در روز یکشنبه گذشته نیز روند سکه تحت تأثیر طلای جهانی و دلار داخل عمدتاً مثبت بود.

    به این ترتیب سکه در بازار نقدی روز دوشنبه طبق انتظار فعالان و در پی تقویت دلار و انتظار برای رشد اونس، رشد دو هزار تومانی را نسبت به یکشنبه اخیر شاهد بود.

    در این روز ارزش ذاتی سکه از قیمت بازاری آن بالاتر بود که این امر نشان از داشتن پتانسیل بیشتر برای افزایش بها بود.

    از سویی در پایان معاملات این ارزش نیم سکه بر 474 هزار تومان و ربع و سکه یک گرمی بر 257 و 171 هزار تومان قرار گرفت.

    این در شرایطی است که آتی سکه نیز با روند مثبت قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با رشد 0/51 درصدی با نرخ 941 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 942 هزار تومان به فروش رسید و همین میزان تغییر را تجربه کرد. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 946 هزار تومان معامله شد و رشد 0/43 درصدی را به ثبت رساند. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 957 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افزایش 0/57درصدی را تجربه کرد.

    از سویی بسیاری از فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را تا اوایل سال آینده به تاخیر می اندازد. در صورت به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده این مساله به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود که موج مثبت قیمتی را در بازار سکه به دنبال خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها