عصر خودرو

در معاملات روز گذشته رقم خورد؛

بازار سکه جان گرفت

عصر بازار: بازار سکه آتی و نقدی با حرکت همگرایی اونس با دلار داخل توانست روند صعودی را پس از هفته‌ها ثبت و این مسیر را در روز گذشته نیز دنبال کند.

بازار سکه جان گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی روز گذشته درحالی‌که شاخص بازار ارز کاهش یافت، سکه نقدی همپای صعود اونس در روز جمعه تا نزدیکی مرز 940 هزار تومان پیش‌رفت و این در شرایطی است که در هفته گذشته نیز روند سکه تحت تأثیر طلای جهانی و دلار داخل عمدتاً مثبت بود.

    سکه در بازار نقدی روز شنبه گذشته طبق انتظار فعالان و در پی تقویت طلای جهانی، رشد 7500 تومانی را شاهد و بر بهای 922 هزار تومان قرار گرفت. افزایش سکه در حالی ثبت شد که ارزش دلار تغییر چندانی را تجربه نکرد.

    در این روز ارزش ذاتی سکه از قیمت بازاری آن بالاتر بود که این امر نشان از داشتن پتانسیل بیشتر برای افزایش بها بود.

    در پایان معاملات روز شنبه ارزش نیم سکه بر 472 هزار تومان و ربع و سکه یک گرمی بر 258 و 171 هزار تومان قرار گرفت.

    این در شرایطی است که آتی سکه نیز با روند مثبت قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با رشد 0/86 درصدی با نرخ 936 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 938 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/87 درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 941 هزار تومان معامله شد و رشد 0/86 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 952 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افزایش 0/92 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به سه هزار و 189 قرارداد و به ارزش بیش از 303 میلیارد ریال رسیده بود، این در شرایطی است که حجم معاملات طی روز پنجشنبه به یک هزار و 516 قرارداد رسیده بود که این نشان از دو برابر شدن حجم معاملات دارد.

    به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار سکه بیشتر از بازار ارز چشم به روند طلای جهانی دوخته، چرا که در هفته گذشته نوسانات مثبتی را تجربه کرد، که اگر با توجه به پیش‌بینی‌های افزایشی طلای جهانی در هفته جاری و در صورت اینکه دلار داخل نیز به سطوح جدید قیمتی دست یابد، احتمال بازگشت سکه به سطح 950 هزار تومان وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها