عصر خودرو

عقب‌نشینی بورس‌های آسیا در آستانه پایان نشست سیاستگذاران آمریکایی

عصر بازار- بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه که بازارهای ژاپن و هنگ کنگ تعطیل بودند، در انتظار برای نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا عقب‌نشینی کردند.

عقب‌نشینی بورس‌های آسیا در آستانه پایان نشست سیاستگذاران آمریکایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا – اقیانوسیه به جز ژاپن روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت، اما نزدیک به رکورد بالای روز گذشته بود.

    شاخص "ام اس سی آی ورلد" روز چهارشنبه از رکورد روز سه‌شنبه فراتر رفت و به رکورد بالای جدیدی رسید.

    شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 حدود یک درصد کاهش یافت و در 5892.30 واحد ایستاد. شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ 0.1 درصد اُفت کرد و شانگهای کامپوزیت با 0.25 درصد عقب نشینی، در 3135.72 واحد قرار گرفت. بازارهای سهام در تایوان و آسیای جنوب شرقی در سطح بالاتری ایستادند. بازارهای سهام هونگ کنگ و کره جنوبی به مناسبت تولد بودا تعطیل بودند و ژاپن از روز چهارشنبه تا روز جمعه به مناسبت تعطیلات هفته طلایی تعطیل خواهد بود.

    شاخص استاکس اروپا روز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد شاخص‌های سهام اروپایی به بالاترین سطح از اوت سال 2015 به این طرف صعود کرد. در وال استریت شاخص نزدک در پی سقوط ارزش سهام اپل پس از این‌که این شرکت کاهش غیرمنتظره فروش آیفون در سه ماهه دوم را گزارش کرد، سقوط کرد.

    بازارها در انتظار بیانیه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌کند. در شرایطی که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد تمرکز بازار بر لحن بیانیه این نشست درباره افزایش آتی نرخ‌های بهره است.

    بر اساس گزارش رویترز، از زمان آخرین نشست بانک مرکزی آمار اقتصادی یکسان نبوده به عنوان مثال اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول به دلیل ضعیف شدن هزینه مصرفی،  بر مبنای سالانه تنها 0.7 درصد رشد کرد. کاهش فروش خودروهای جدید در آوریل، به دنبال فروش ضعیف در مارس موجب نگرانی‌هایی نسبت به صنعت خودرو شده که از سال 2010 رونق مستمری داشته است اما افزایش سرمایه‌گذاری تجاری و رشد پرشتاب دستمزد نشان می‌دهد فعالیت در سال جاری تسریع خواهد شد.

    به گفته هونگ تران، مدیر کل موسسه فاینانس بین‌المللی، سرمایه‌گذاران در حال حاضر تلاش می‌کنند بر اساس برآورد رویدادهای آینده در شرایطی که فضای سیاسی متلاطم مانده است، پیش روند.

    نرخ برابری دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و 112.07 ین معامله شد. ارز آمریکا روز سه‌شنبه به بالاترین سطح شش هفته گذشته در برابر ین صعود کرده بود. اما تا پایان روز میزان این رشد به 0.2 درصد محدود شد.

    شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، اندکی کاهش یافت و در 98.92 واحد ایستاد.

    نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا اندکی افزایش یافت و به 1.934 دلار رسید.

    در بازارهای کالا، نفت پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین قیمت چند ماه اخیر سقوط کرد، تحت تاثیر آمار کاهش ذخایر نفت آمریکا اندکی بهبود یافت. نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، یک درصد رشد کرد و به 50.94 دلار درهر بشکه رسید. بهای معاملات برنت روز سه‌شنبه 2.1 درصد ریزش کرده بود. نفت خام آمریکا با 0.9 درصد افزایش به 48.07 دلار در هر بشکه رسید.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در 1256.37 دلار ایستاد.

    برچسب ها