عصر خودرو

چین از شرکت‌های خارجی برای جلوگیری از خروج سرمایه درخواست کمک کرد

عصر بازار- در شرایطی که چین از سوی غربی ها و بخصوص آمریکا در ارتباط با کنترل عمدی ارز و سرمایه در کشور تحت شدیدترین انتقادها قرار دارد، پکن از شرکت های بزرگ درخواست کرده است به این کشور برای جلوگیری از خروج سرمایه کمک کنند.

چین از شرکت‌های خارجی برای جلوگیری از خروج سرمایه درخواست کمک کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  خروج سرمایه ها از چین به دلیل بیرون رفتن شرکت های خارجی و به تبع آن، تورم سرسام آور، گران شدن مواد اولیه و نیروی کار به یک چالش بزرگ برای رشد اقتصادی چین تبدیل شده است.
    چنانچه روند خروج سرمایه و بسته شدن شرکت های بزرگ در چین ادامه یابد این کشور در سال های آینده دیگر بهشت سرمایه گذاران نخواهد بود و با کاهش سرمایه ها اجرای بسیاری از طرح ها نیز با مشکل روبرو خواهد شد.
    گزارش ها حاکی است که چین از شرکت های بزرگ و چند ملیتی نظیر سونی، ویزا، شل، «بی ام دبلیو» و «آی بی ام» خواسته است به این کشور برای جلوگیری از فرار سرمایه ها مساعدت کنند.
    در همین راستای اداره تبادلات ارزی چین روز جمعه در تارنمای خود گزارش کرده که گردهمایی میان کارشناسان چین و نمایندگان این شرکت ها در پکن برای کنترل و مدیریت بر گردش سرمایه برگزار شده است.
    این اداره افزوده است که چین برای تامین منافع همه جوانب ذی ربط تلاش کرده است تا نرخ ارز را در حدی منطقی نگهدارد و تعمدی هم در باره تغییرات آن وجود ندارد.
    این در شرایطی است که این کشور در ماه های گذشته بخصوص تا قبل از دیدار سران چین و آمریکا تلاش کرده است تا میزان مازاد تجاری خود در برابر آمریکا را نیز کاهش دهد.
    به هر صورت مشکل اینجاست که بسیاری از شرکت های خارجی بر این باورند که چین بیش از اندازه روی نرخ ارز کنترل دارد و تراز پرداخت ها را کنترل می کند و همین موجب شده است تا بسیاری از این شرکت ها سرمایه هایشان را از چین خارج نمایند.
    اما چین این انتقادها را وارد نمی داند و دولت این کشور تاکید کرده است که فقط مقررات را اجرا می کند و هیچ تدبیر کنترلی ارزی در کار نیست.

    برچسب ها