عصر خودرو

حجم معاملات آتی سکه سه برابر شد؛

۱۵ دقیقه طلایی بازار طلا

عصر بازار: طلا و ساعترشد ۳ برابری حجم معاملات آتی سکه در اولین روز هفته جاری نشان می دهد، روند مثبت بهای طلای جهانی طی معاملات روز جمعه، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت سکه و اشتیاق معامله گران برای ورود به معاملات آتی داشته است.

۱۵ دقیقه طلایی بازار طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 826 قرارداد و به ارزش بیش از 264 میلیارد ریال رسیده بود، این در شرایطی است حجم معاملات آتی سکه طی روز پنجشنبه، 764 قرار داد ثبت شده بود.

    بر این اساس روز گذشته هر چهار سررسید فعال بازار آتی تحت تاثیر قیمت جهانی طلا که روز جمعه در طول 15 دقیقه بیش از 25 دلار افزایش یافته بود، کار خود را با رشد قیمت ها به پایان رساند. به طوریکه سکه آبان ماه با رشد 0/65 درصدی با نرخ 921 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 921 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/59 درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 924 هزار تومان معامله شد و رشد 0/51 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ 936 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته با افزایش 0/94 درصدی به معاملات خود پایان داد.

    از طرفی دیروز قیمت سکه تمام نیز در بازار نقدی افزایشی شد، طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با فزایش 8 هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه گذشته به قیمت 922 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 470 هزار تومان افزایش 4 هزار تومانی را تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 260 هزار تومان 5 هزار تومان رشد را به ثبت رساند و در پایان سکه یک گرمی نیز با بدون هیچ تغییری با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به گفته کارشناسان اقتصادی، به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر گزارش وزارت کار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد بگیرد که این عامل می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات مثبت بهای سکه در بازار داخلی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها