عصر خودرو

نگاهی به رده بندی قراردادها در معاملات آتی سکه؛

سررسید آبان در قعر و اردیبهشت در صدر

عصر بازار: بررسی روند معاملات آتی سکه طی هفته گذشته نشان می دهد که قیمت سکه از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه با افت مواجه شد اما از روز پنجشنبه با ثبات نسبی طلا در بازارهای بین المللی و رشد اندک نرخ ارز، قیمت ها در مدار صعودی قرار گرفت.

سررسید آبان در قعر و اردیبهشت در صدر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه طلا طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به 11 هزار و 147 قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزارمیلیارد و 33 میلیون ریال رسید.

    طی هفته گذشته از سررسیدهای فعال در بازار آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات با 8 هزار و 468 قرارداد و به ارزش بیش از786 میلیارد ریال به قرارداد تحویل اردیبهشت ماه اختصاص داشت.  این در شرایطی است که سر رسید اسفند ماه با حجم دو هزار و 312 قرارداد و به ارزش بیش از 212 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل دی با 258 قرارداد به ارزش 23 میلیارد ریال اختصاص یافت. همچنین قرارداد تحویل آبان حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با 109 قرارداد به ارزش بیش 9 میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

    همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بهای سکه در بازار آتی نسبت به ابتدای هفته افزایش یافت؛ به طوری که سکه سررسید آبان ماه با رشد 0/05 درصدی با نرخ 916 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 915 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/07 درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 920 هزار تومان معامله شد و رشد 0/12 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 923 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند صعودی قیمت همراه شد و افزایش 0/06 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین در بازار سکه نقدی نیز روز پنج شنبه گذشته همزمان باهم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با رشد اندک قیمت روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 914 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 466 هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 255 و سکه یک گرمی هم با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده برخی از کارشناسان به نظر می رسد در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و نوسانات ارزش دلار باشد. تحولات مربوط به تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا و در نتیجه بهای سکه در بازار داخلی خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها