عصر خودرو

مدیر عامل بانک تجارت:

مدارک مربوط به خسارت تحریم ها بزودی به دادگاه اروپا تقدیم می شود

عصر بازار- مدیر عامل بانک تجارت اعلام کرد: شکایت این بانک از تحریم های وضع شده در زمان تحریم ها در دادگاه اتحادیه اروپا ثبت شده و بزودی مدارک مربوط به میزان خسارت ها تقدیم وکلای پرونده می شود.

مدارک مربوط به خسارت تحریم ها بزودی به دادگاه اروپا تقدیم می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدابراهیم مقدم روز پنجشنبه از ذکر دقیق میزان خسارت اعلام شده در این پرونده خودداری کرد و گفت: بیان این مبلغ ممکن است روی خرید و فروش سهام بانک در بورس اثر بگذارد و از این رو رقم آن اعلام نمی شود.
    وی از انتخاب وکلای این پرونده خبر داد و گفت: در سه روز گذشته جلساتی با وکیلان پرونده برگزار کردیم و به سوال های آنها پاسخ دادیم و اکنون در مرحله آماده سازی مدارک برای ارایه به دادگاه هستیم.
    مقدم درباره اینکه صدور رای در این دادگاه چه میزان زمان بر است، گفت: انتظار می رود ظرف چهار ماه آینده نتیجه آن مشخص شود.
    مدیر عامل بانک تجارت یادآور شد: تلاش های حقوقی بانک تجارت برای محکوم کردن اتحادیه اروپا در دادگاه، حدود یک سال و نیم به طول انجامید و امیدواریم این دادگاه نیز در اسرع وقت به نتیجه برسد.
    بانک تجارت چهارم بهمن ماه جاری برای مطالبه خسارات وارده به این بانک در زمان تحریم ها و با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک شکایت خود را در دادگاه اتحادیه اروپا ثبت کرد.
    اتحادیه اروپا در سال 1390 و به بهانه فعالیت های هسته ای ایران، بانک تجارت را به همراه چند شرکت و موسسه دیگر ایرانی تحریم کرد اما تلاش های حقوقی این بانک سبب شد تا دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در بهمن ماه سال 1393 به خروج این بانک از فهرست تحریم ها رای دهد.
    با وجود این رای اتحادیه اروپا بار دیگر در فروردین 1394 بانک تجارت را در فهرست تحریم های خود قرار داد و در نهایت در دی ماه پارسال و با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 این بانک ایرانی از فهرست تحریم ها خارج شد.
    به گفته مدیر عامل بانک تجارت، اعمال تحریم های ظالمانه، خسارت های مستقیم و غیرمستقیم زیادی به این بانک و دیگر بانک های ایرانی مشمول تحریم ها وارد کرد که از جمله می توان به خسارات ناشی از مسدود کردن منابع موجود در حساب های بانک و کاهش قابل ملاحظه درآمدهای ناشی از عملیات ارزی اشاره کرد.
    مقدم گفته است پیش از تحریم ها 60 درصد از درآمدهای این بانک از محل عملیات های ارزی و بین المللی این بانک حاصل می شد که با اعمال این تحریم ها، درآمدهای یادشده نیز به شدت کاهش یافت.

    برچسب ها