عصر خودرو

شنبه ۴ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۷.۰۴ در بازار برق بورس انرژی ۱۲,۹۱۸ مگاوات برق به ارزش ۷۱ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان در مدار نزول قرار دارد و در معاملات امروز کاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت از نیمه شهریور ماه تا به امروز همچنان پایدار بوده و در حال حاضر قیمت با عبور از 370,000 ریال در محدوده 366,000 ریال قرار گرفته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، بالا بودن حجم عرضه از سوی نیروگاه¬ها در نیمه دوم مهر ماه منجر به کاهش محسوس قیمت در این نمادها شد اما در سررسیدهای ابتدایی به دلیل حجم کم عرضه از سوی نیروگاه‌ها به دلیل فروش در روزهای گذشته، رقابت از سوی خریداران را در پی داشت که منجر به اندکی افزایش قیمت در این نمادها شد.
    رونق در تابلوی میان باری بازار برق بورس انرژی از دیگر نکات بازار امروز بود به طوری که حدود 2,700 مگاوات از معاملات امروز را این نمادها به خود اختصاص دادند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13940715 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940715 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در طول دوره پایدار بوده و در حال حاضر در محدوده 365,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی نزولی و پلکانی بوده و در انتهای دوره پس از یک پله نزول در محدوده 456,000 ریال به ثبات رسیده است.
    نکته قابل توجه اینکه کمترین قیمت در این نماد در سال گذشته 456,000 ریال بوده که از بیشترین قیمت در معاملات امسال این نماد که 390,000 ریال می‌باشد بالاتر می‌باشد.
    در این نماد تا به امروز 2,552 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29/06/1394 با 693 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930715 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها