عصر خودرو

شخصیت پاکستانی:

همکاری با ایران درحوزه تجارت و انرژی باید تقویت شود

عصر بازار- رهبر حزب قومی وطن پاکستان در ملاقات با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور(مرکز ایالت خیبرپختونخوا در پاکستان)، خواستار توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور شد.

همکاری با ایران درحوزه تجارت و انرژی باید تقویت شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در ملاقات روز گذشته آفتاب احمد شیرپائو با محمد باقر بیگی، طرفین در خصوص امور دوجانبه، اوضاع سیاسی پاکستان، توسعه روابط دو کشور و لزوم توجه بیشتر به روابط تجاری ایالت خیبرپختونخوا با استان های مختلف ایران بحث و تبادل نظر شد.
رهبر حزب قومی وطن پاکستان که در دولت های گذشته مسئولیت وزارت کشور را برعهده داشت، ضمن تاکید بر مناسبات فرهنگی بین دو کشور همسایه، به ویژه قرابت های فرهنگی مردم ایالت خیبرپختونخوا با ایران، از نقش مثبت و سازنده ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
وزیر کشور پیشین پاکستان افزود: ایران تنها کشور اسلامی است که بیش از سایر کشورهای منطقه، بدنبال صلح و آرامش در منطقه است.
این سیاستمدار پاکستانی همچنین از ابراز تمایل وزیر امور خارجه ایران برای میانجیگری میان هند و پاکستان در صورت در خواست طرفین، قدردانی کرد.
در این ملاقات، بر نقش و اهمیت ایران بعنوان کشوری که می تواند پاکستان را از بحران کمبود انرژی برهاند، تاکید شد. طرف پاکستانی تاکید کرد که دولت این باید بدون تعلل بیشتر، هرچه سریع تر نسبت به تکمیل طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان اقدام کند.

برچسب ها