عصر خودرو

آغاز رسمی استارت آپ ویکند سبز در تهران

عصر بازار- با مشارکت سازمان محیط زیست ، معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و بانک تجارت ، استارت آپ ویکند سبز تهران آغاز شد.

آغاز رسمی استارت آپ ویکند سبز در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در آئین گشایش این رویداد که عصر روز چهارشنبه هفدهم آذرماه در محل سازمان محیط زیست برگزار شد دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست با اشاره به تحول نگرش بین المللی نسبت به موضوع محیط زیست در دنیا گفت: در کلیه کشورهای توسعه یافته، اهداف رشد و توسعه کشورها با اهداف محیط زیستی همسو و هماهنگ هستند و بحث اقتصاد سبز در دنیا به یک مسئله روز تبدیل شده است. وی افزود باید به اقتصاد سبز و اقتصاد توسعه در کنار هم توجه کنیم و رشد و اشتغال زایی را در کنارحفظ محیط زیست دنبال کنیم.

    ابتکار تصریح کرد: باید برای توفیق بلندمدت در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور به پژوهش بپردازیم و در کنار پژوهش به خلاقیت و دانایی نیز نیاز است تا به رشد پایدار و بهبود محیط زیست منجر گردد.
    وی با اشاره به برنامه های سازمان محیط زیست در خصوص مشارکت در ایجاد مشاغل سبز و پایدار در کشور گفت: سازمان محیط زیست حمایت از کسب و کارهای سبز و کار آفرینی سبز برای جوانان و بالاخص بانوان فارغ التحصیل در استانهای مختلف کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
    در ادامه این مراسم محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت در سخنانی با اشاره به برخی از مهمترین چالش های زیست محیطی کشور در سالهای اخیر گفت : مسئله حفاظت از محیط زیست در کشورمان باید به یک فرهنگ تبدیل شود و همه سازمان ها و دستگاهها ،  آن را وظیفه خود بدانند و نسبت به حمایت از محیط زیست اقدام کنند. وی افزود : بانک تجارت حفاظت از محیط زیست در راستای شعار راهبردی "به احترام زندگی ،به احترام فردا "را در راس مسئولیت های اجتماعی خود قرار داده است و این اطمینان را به ذینفعان بانک می دهیم که قطعا رویکرد ما در این موضوع شعاری و تبلیغاتی نیست و بخشی از استراتژی های بانک در سالهای آتی ، مشارکت در برنامه های ملی حفظ محیط زیست خواهد بود .
    مقدم با اشاره به برخی از دستاوردها و برنامه های بانک تجارت در این حوزه گفت : ترویج فرهنگ کار بدون کاغذ، حمایت از پویش های زیست محیطی و صنایع سبز، گسترش خدمات الکترونیکی با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک، کاهش 60 درصدی انتشارات کاغذی و برگزاری آزمون سالانه پرسنل به صورت الکترونیک از جمله اقداماتی است که بانک تجارت طی سالجاری برای کاهش آسیب به محیط زیست انجام داده است.
    مدیرعامل بانک تجارت خاطرنشان ساخت : بانک تجارت همچنین موضوع حمایت از کسب و کار های دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌های دانشجویی را در دستور جلسات هفتگی اقتصاد مقاومتی خود قرار داده است و واحد ویژه ای در معاونت سرمایه گذاری بانک برای پیگیری این برنامه تشکیل شده است . بانک تجارت در نظر دارد از ایده های برگزیده شرکت کنندگان در این جشنواره حمایت خواهد کرد و این رویداد انشاالله نقطه پیوند ناگسستنی بانک تجارت  ، سازمان محیط زیست و جامعه دانشگاهی کشور برای حمایت از ایده های دانش بنیان دوستدار محیط زیست در کشور خواهد بود .
    مدیرعامل بانک تجارت همچنین با اشاره به مشارکت بانک تجارت در برگزاری گردهمایی بین المللی پیشگامان جوان در توسعه پایدار (YES)گفت : در این رویداد فعالان و کارشناسان مطرح بین المللی در حوزه محیط زیست از 20 کشور جهان به میزبانی مشترک بانک تجارت و دانشگاه امیرکبیر به بررسی آخرین رویدادها و مباحث مرتبط با توسعه پایدار می پردازند . وی  در خاتمه پیشنهاد داد تا با ایجاد نسلی جدید از پارک های فناوری در مناطق  مستعد کشور و تامین بودجه و امکانات لازم ، امکان ارائه و یافتن نقاط ضعف و قوت ایده های جدید دانشجویان و دانش پژوهان جوان کشور در حوزه های مختلف کسب و کار در مقیاس واقعی ایجاد شود .
    پیش از سخنان مدیرعامل بانک تجارت ، علیپور مدیرکل پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست نیز در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت : توسعه مشاغل سازگار با محیط زیست در کشورها ، علاوه بر آنکه به بهبود وضعیت اقتصادی آن کشور کمک می کند ، در ارتقاء شاخص های زیست محیطی نیز بسیار موثر خواهد بود . وی افزود : ایجاد مشاغل سبز به عنوان یک راهکار اساسی در بسترسازی توسعه ی پایدار در کشور مدنظر قرار گیرد .
    در ابتدای این مراسم سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن تشکر از حمایت بانک تجارت از کسب و کارهای سبز گفت بانکهای پیش رو در دنیا، حمایت از محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده اند و بانک تجارت نیز حمایت از محیط زیست را به عنوان یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داده و با حمایت مالی، فرصت را برای کسب و کارهای سبز را فراهم نموده است.
    گفتنی است در این رویداد که تا عصر روز جمعه نوزدهم آذرماه ادامه خواهد یافت ، دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور ، ایده های خود در حوزه های مختلف کسب و کار سبز را ارائه خواهند نمود و به ایده های برگزیده با انتخاب هیات داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

    برچسب ها