عصر خودرو

در معاملات روز گذشته بازار آتی؛

بلاتکلیفی اونس، قیمت سکه را نوسانی کرد

عصر بازار: پیش بینی های ضد و نقیض از بهای اونس طلا طی روزهای آینده باعث شده تا قیمت سکه در بازار داخلی نیز با نوسان روبه رو شود؛ از این رو دیروز قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران با افت و خیر مواجه شد.

بلاتکلیفی اونس، قیمت سکه را نوسانی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز تمام سررسیدهای فعال بازار آتی کار خود را با نوسان قیمت به پایان رساندند، به طوریکه سکه شهریورماه با افت 0/09 درصدی با نرخ 911 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 907 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/08 درصدی را نسبت به روز یکشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 907 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/04 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت 911 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/07درصدی را شاهد بود. در آخر نیز قرارداد تازه وارد آتی یعنی سکه تحویل اردیبهشت سال 95 با نرخ 918 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته افت 0/18 درصدی را به ثبت رساند.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 416 قرارداد به ارزش بیش از 220 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی نوسانی نبود و روند نزولی قیمت را در معاملات این روز تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش یک هزار تومانی نسبت به روز شنبه قیمت 911 هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 463 هزار تومان معامله شد و دو هزار تومان کاهش یافت. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 255 و سکه یک گرمی هم با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی افزایش یافته که این موضوع طی روزهای آینده نمی تواند تاثیر چندانی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد و شاید افزایش تقاضا در بازارهای چین و هند بتواند تا حدی مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شود.

    فعالان بازار طلا بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1100 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود. البته باید دید نرخ ارز در بازار داخلی با چه شتابی حرکت می کند و این دوعامل یعنی بهای اونس و ارز چه تاثیری بر معاملات داخلی سکه طلا می گذارد.

    برچسب ها