عصر خودرو

در دیدار نمایندگان خوزستان با هیاتی از کشورهای چین و هلند توافق شد؛

تشکیل کارگروهی مشترک بین ایران، چین و هلند برای بررسی پروژه‌های بخش انرژی در ایران

عصر بازار- رییس کمیسیون انرژی و مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیاتی از شرکت های چینی و هلندی بر تشکیل کارگروه مشترکی برای بررسی پروژه‌های بخش انرژی در ایران و به ویژه خوزستان با حضور نمایندگان و طرف چینی توافق کردند.

تشکیل کارگروهی مشترک بین ایران، چین و هلند برای بررسی پروژه‌های بخش انرژی در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل  از خانه ملت، رییس کمیسیون انرژی و نمایندگان استان خوزستان روز چهارشنبه با هیاتی از کشورهای چین و هلند از شرکت های بوسکالیس، آر.ام.ایکس و بنگاه اقتصادی آب پکن که در زمینه سرمایه گذاری در بخش انرژی فعال هستند، دیدار و گفت و گو کردند.

    در ابتدای این دیدار فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی و مجید ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در ارتباط با ظرفیت استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری در زمینه جذب سرمایه های خارجی صحبت کردند.

    **حسنوند: قوانین جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده سرمایه‌های خارجی است
    رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به منابع آبی گسترده خوزستان که یک سوم آب‌های ایران را تشکیل می‌دهد یادآور شد: قوانین جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده سرمایه‌های خارجی است و ایران از ورود سرمایه و تکنولوژی در این زمینه استقبال می‌کند.

    **ناصری نژاد:تلاش نمایندگان خوزستان برای حمایت لازم از سرمایه‌گذاری های خارجی در این ناحیه
    مجید ناصری نژاد گفت: خوزستان بیشترین ظرفیت سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، آب، انرژی های نو و سایر زمینه‌های مرتبط را دارد و نمایندگان این مجمع تلاش خواهند کرد تا حمایت لازم از سرمایه‌گذاری های خارجی در این ناحیه را داشته باشند.
    سایر نمایندگان حاضر در جلسه به قابلیت‌های استان خوزستان از جمله وجود نیروی کار فراوان و ماهر، همجواری با کشورهای پر جمعیت از جمله عراق و سابقه سرمایه‌گذاری‌های موفق گذشته اشاره کردند و بازار ایران را به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رقابتی در دنیا معرفی کردند.

    **نماینده هیات چین: ایران و به ویژه خوزستان در زمینه انرژی مورد توجه ما قرار گرفته‌اند
    در ادامه جلسه نماینده هیات چین نیز از ظرفیت بالای سرمایه ‌گذاری در ایران یاد کرد و به علاقمندی خود برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف در بخش انرژی ایران اشاره کرد.
    وی به دیدار خود از خوزستان و دیگر مناطق اشاره کرد و گفت: ایران و به ویژه خوزستان در زمینه انرژی مورد توجه ما قرار گرفته‌اند.
    در پایان این دیدار مقرر شد که کارگروه مشترکی برای بررسی پروژه‌های بخش انرژی در ایران و به ویژه خوزستان با حضور نمایندگان و طرف چینی تشکیل شود.

    برچسب ها