عصر خودرو

رشد ۲۱ درصدی بازار سهام چین

عصر بازار- شاخص بازار چین که طی ماه های گذشته افت قابل توجهی داشت، اکنون افزایش ۲۱ درصدی را تجربه می کند.

رشد ۲۱ درصدی بازار سهام چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری سی.ان.ان، چین دو بازار سهام مهم و بزرگ به نام های شانگهای و شنژن دارد که به ترتیب سومین و پنجمین بازار بزرگ سهام جهان هستند. این در حالی است که ظرف ماه های  گذشته (١٢ ژوئن تا 10 اوت) شاخص بورس شانگهای 24 درصد و بورس شنژن ٢٨ درصد کاهش یافته اند. بسیاری از  کارشناسان افزایش بسیار زیاد شاخص سهام در بازارهای بورس چین در یک سال و نیم گذشته را بدون هیچگونه پشتوانه اقتصادی و منطق سرمایه گذاری دانستند و ادعا کردند این افزایش طبق اصطلاح رایج در بورس متأثر از فعالیتهای بورس بازی بوده است.

    در سال گذشته دولت چین برای ایجاد یک بورس کاملا پیشرفته اقدامات زیادی انجام داد در نهایت این اقدامات سبب افزایش سرمایه گذاری در بورس و تبدیل بازار سهام به بازاری با سوددهی بالا شد. به دنبال این پدیده، بسیاری از شهروندان چینی که دانش کافی سرمایه گذاری در بورس را نداشتند فریب سودهای بالا را در بورس خورده و با استقراض  در بورس سرمایه گذاری کردند. این در حالی است که با پدیدار شدن اولین آثار منفی در اقتصاد چین، سرمایه گذاران خرد و نااشنا برای مصون ماندن سرمایه خود بازار سهام را ترک  کردند و سقوط بزرگی برای بازار سهام چین رقم خورد.

    با این حال اکنون مقامات این کشور با پی بردن به اشتباهات گذشته، به دنبال گسترش بازار سهام هستند.

    چارلی آودری، مدیر صندوق سرمایه گذاری جهانی و متخصص بازار چین با اعلام خوشبینی به بازار سهام چین گفت: هنوز تعداد معاملات روزانه در این بازار کم است و باید برای جذب بیشتر سرمایه گذار در این حوزه اقداماتی صورت گیرد.

    وی از جمله بزرگترین مشکلات بازار چین را دنباله رو بودن سرمایه گذاران دانست.

    برچسب ها