عصر خودرو

قطر۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ خریداری می کند

عصر بازار- پایگاه خبری 'عربی ۲۱ ' امروز (یکشنبه) از تصمیم قطر برای خرید یکصد فروند هواپیمای بوئینگ به ارزش ۱۸.۶ میلیارد دلار خبر داد.

قطر۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ خریداری می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت هواپیمایی قطر متقاضی خرید 30 فروند هواپیمای مدل 'دریملاینر 9-787 ' و 10 فروند هواپیمای ' 777-300 ای آر ' به ارزش 11.7 میلیارد دلار شده است.
    این شرکت همچنین قصد دارد 60 فروند هواپیمای بوئینگ ' 737 ' به ارزش 6.9 میلیارد دلار خریداری کند.
    خرید این تعداد هواپیما علاوه بر پنج هواپیمای بوئینگ '777-300 ' است که این کشور به قیمت 1.7 میلیارد دلار در نمایشگاه هوایی انگلیس خریداری خواهد کرد .
    پایگاه خبری عربی 21 به نقل از منابع آگاه افزود: دولت قطر عقد قرارداد خرید این هواپیماها را به تاخیر انداخته تا بتواند موافقت آمریکایی ها را برای خرید هواپیماهای جنگی از شرکت بوئینگ جلب نماید.
    پیش از این نیز رسانه های خبری از موافقت دولت آمریکا با فروش جنگنده های پیشرفته ساخت شرکت «بوئینگ» به کویت و قطر به ارزش هفت میلیارد دلار خبر داده بودند.
    مقام های آمریکایی به طور غیر رسمی قانونگذاران این کشور را در جریان فروش 36 فروند جنگنده «اف 15» به قطر به ارزش چهار میلیارد دلار و 28 فروند جنگنده «اف ای 18 سوپر هورنت» به کویت با در نظر گرفتن امکان افزایش 12 فروند جنگنده دیگر از همین نوع به این کشور طی قراردادی به ارزش سه میلیارد دلار قرار داده اند.

    برچسب ها