عصر خودرو

افزایش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در پایان معاملات روز جمعه، آخرین روز معاملاتی هفته، به رغم کاهش کم سابقه ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو و افت قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند افزایشی یافت.

افزایش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هرروز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعدازظهر روز جمعه برخلاف کاهش کم سابقه ارزش پوند، با افزایش 0.63 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 44واحد افزایش، به 7 هزار 44 واحد رسید.
    اما شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن با کاهش 0.67 درصدی مواجه بود و با 120 واحد کاهش، به 17هزار و 995 واحد رسید.
    در همین حال شاخص سایر بورس های مهم اروپایی چون 'دکس' آلمان، کک 40' فرانسه و سهام 'ایبکس 'اسپانیا روند کاهشی داشتند.
    در پایان معاملات روز جمعه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 0.74درصد ، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 0.67 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 1.52 درصد کاهش یافتند.
    پوند انگلیس نیز عصر روز جمعه، در برابر دلار آمریکا با 1.4 درصد کاهش، در مقابل 1.2438 دلار و همچنین با 1.63 درصد کاهش در مقابل یورو، در برابر 1.1133 یورو معامله شد.
    ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا صبح جمعه در بازار مبادلات جهان به کمترین رقم خود در 31 سال اخیر رسید.
    برخی از منابع انگلیسی کاهش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در اوایل شروع به کار بازار مبادلات ارزی آسیایی در روز جمعه در حدود نزدیک به 10 درصد از کل ارزش این واحد ارزی برآورد کرده اند.
    سقوط ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو در روز جمعه در ادامه کاهش چند روز گذشته این واحد ارزی به دلیل نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت می گیرد.
    به دنبال اظهارات روز یکشنبه گذشته 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در کنفرانس حزب محافظه کار در بیرمنگام، برای شروع مذاکرات برگزیت تا پایان ماه مارس 2017 میلادی (6ماه آینده)، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو در بازارهای مبادلات ارزی به شدت روند نزولی گرفته است.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز جمعه در بازار لندن، با 92 سنت کاهش به 51.59دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز جمعه با 71 سنت کاهش به 49.73 دلار رسید.
    هر بشکه نفت خام دریای برنت که در ژوئن سال 2014 میلادی، در حدود 115 دلار به فروش می رسد در اوایل سال گذشته میلادی به حدود 60دلار و در ماه ژانویه گذشته حتی زیر 30 دلار هم رسیده بود.

    برچسب ها