عصر خودرو

حمایت کارگزاران چینی از بازار :

چین در تلاش برای نجات بازار در هفته جاری

عصر بازار: نهاد قانون گذار بازارهای چین از شرکت های کارگزاری در خواست کرد تا از بازار این کشور حمایت کنند.

چین در تلاش برای نجات بازار در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، نهاد قانون گذار بازار چین از شرکت های کارگزاری درخواست کرد تا از صندوق نجات بازار  حمایت کرده و 15.7 میلیارد دلار به این صندوق واریز کنند و میزان خرید سهام خزانه را در بازار افزایش دهند.

    بر اساس این گزارش، کمیسیون اوراق بهادار چین، که نهاد قانون گذار بورس های این کشور است در جلسه ای همراه با شرکت های حقوقی، 50 شرکت کارگزاری به همراه مدیر کمیسیون اوراق بهادار چین، در خصوص بازار به بحث و هم اندیشی پرداخت و در نهایت از شرکت های کارگزاری خواست تا با ورود به صندوق نجات بازار این کشور و واریز سرمایه های خود از بازار در روزهای سخت، حمایت کنند.

    همچنین در این جلسه مقرر شد، کارگزاران به عنوان بازارگردانان، سهام خزانه شرکت هایی را خریداری کنند که قیمت سهام آن شرکت، حداقل 10 درصد ارزش کل بازار شرکت مزبور باشد(قیمت سهم شرکت معادل و حداقل 10 درصد از ارزش کل بازار شرکت) تا از این طریق از سهام شرکت ها حمایت شده و از بازار پشتیبانی کنند.

    چین پس از افت بازارهای خود در چند ماه گذشته با برنامه های متفاوتی سعی در بازگرداندن آرامش به این بازارها دارد.

    پس از این که دولت چین در اوایل هفته جاری از دخالت در بازار امتناع کرد، این کشور در تاریخ 27 آگوست(5شهریور) برنامه نجات بورس را مجددا احیا کرد .

    سیاست گذاران کمیسیون اوراق بهادار چین در تلاش هستند تا بتوانند قیمت سهام شرکت را تا هفته جاری با افزایش همراه کنند.

    بر این اساس، در هفته جاری، جشن خاتمه جنگ جهانی دوم در این کشور برگزار خواهد شد و رئیس جمهور ژی جینگ پینگ نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی می پردازد.

    این در حالی است که، شاخص شانگهای در آخرین دقایق معاملاتی با افت 2.8 درصدی، همراه بوده است.

    برچسب ها