عصر خودرو

بر اساس توافق عراق با صندوق بین المللی پول،

بودجه ۲۰۱۷ عراق با نفت ۴۳ دلاری بسته می شود

عصر بازار- وزارت امور دارایی عراق روز شنبه اعلام کرد: در پی گفت و گوهای دو روز مسئولان مالی عراق با نمایندگان صندوق بین المللی پول در امان، دو طرف بر سر بودجه مالی سال ۲۰۱۷ عراق با قیمت نفت ۴۳ دلاری به توافق رسیدند.

بودجه ۲۰۱۷ عراق با نفت ۴۳ دلاری بسته می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت دارایی عراق در بیانیه ای افزود: پس از بررسی های کارشناسی و بررسی نحوه اجرای تعهدات مالی عراق به صندوق بین المللی پول، دو طرف با بررسی پیش نویس بودجه مالی سال 2017 عراق به توافق رسیدند که بودجه مالی عراق با نفت 43 دلاری و با احتساب صادرات نفتی روزانه 3.6 میلیون بشکه ای عراق بسته شود.
    پیشتر در پیش نویس بودجه مالی سال 2017، بودجه عراق با نفت 37 دلاری بسته شده بود که این رقم در گفت و گوهای دو طرف اصلاح شد.
    بر اساس بیانیه وزارت دارایی عراق، مسئولان عراقی با نمایندگان صندوق بین المللی پول به توافق رسیدند تا ادامه گفت و گوهای دو طرف در حاشیه نشست سالانه صندوق بین المللی پول که قرار است در ماه نوامبر (آبان/آذر) سال جاری در واشنگتن برگزار شود، پیگیری شود.
    هنوز جهت گیری بودجه این کشور که بسیاری از زیرساخت هایش را در بخش های ارتباطات، انرژی برق و مسکن از دست داده، مشخص نشده است.
    در دیدار دو روزه مقام های عراقی با مسئولان صندوق بین المللی پول در امان، هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق، رئیس بانک مرکزی این کشور، سفیر عراق در اردن و همچنین مسئولان ارشد وزارت دارایی، برنامه ریزی، نفت و بانک مرکزی عراق حضور داشتند.
    صندوق بین المللی پول پیشتر از پرداخت وام 13 میلیارد دلاری به عراق خبر داده بود.
    بودجه عراق در سال 2016 نیز با نفت 45 دلاری بسته شده است.
    عراق که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را داراست، بر اثر کاهش قیمت جهانی نفت متحمل خسارت های شدیدی به پیکره اقتصاد نفت محور این کشور شده است.

    برچسب ها