عصر خودرو

افزایش ۲۴درصدی هزینه تجار ایرانی در تجارت با عراق

عصر بازار- معاون سازمان توسعه تجارت گفت: مشکل انتقال ارز از عراق هزینه تجار ایران با این کشور را حدود ۲۴درصد افزایش داده است.

افزایش ۲۴درصدی هزینه تجار ایرانی در تجارت با عراق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب‌وکارهای سازمان توسعه تجارت ایران امروز، سه‌شنبه، در حاشیه همایش توانمندی‌های صادراتی  ایران  در  پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره مشکل انتقال ارز میان ایران عراق اظهار داشت: بانک مرکزی ایران برای مذاکره با بانک مرکزی عراق در مورد جابه جایی ارز صحبت های انجام  داده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

    وی افزود: وزیر صمت و معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه  نیز در حال پیگیری موضوع هستند ؛وزارت امور خارجه نیز چند یادداشت اعتراضی به عراق ارسال کرده است.

    معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بانک مرکزی پیشنهاداتی به عراق ارائه کرده است و ما نیز این موضوع را پیگیری و پیشنهاداتی ارایه میکنیم اما هنوز نهایی نشده است.

    قنادزاده  در پاسخ  به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم درباره اینکه این موضوع چه تاثیری بر تجارت با عراق می‌گذارد گفت:  مشکل انتقال ارز از عراق حدود 24 درصد هزینه تجار ایران با این کشور را افزایش داده است.

    *محدودیت صادرات برخی مواد غذایی  به عراق رفع شد

    معاون سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم گفت: عراق برخی  محدودیت ها بر روی برخی از کالاها مانند کالاهای آرد، شکلات و شیرینی و بیسکوییت ایجاد کرده بود اما با رایزنی های انجام شده این محدودیت رفع شد.

    وی در باره مشکل  متوقف کردن رانندگان ایرانی در مرز بلاروس  و ماندن در سرما نیز گفت: یک اختلافی بین روسیه و بلاروس بود  اما اکنون این مشکل رفع شده است.

    برچسب ها