عصر خودرو

در جلسه کارگروه شورای سیاستگذاری آموزش و پژوهش وزارت صنعت تاکید شد;

ضرورت شناخت قوانین و سیاست‌های کشور در حوزه‌ سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری

عصر بازار- سومین جلسه کارگروه فناوری شورای سیاستگذاری آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت و به ریاست مدیرعامل صحا برگزار شد.

ضرورت شناخت قوانین و سیاست‌های کشور در حوزه‌ سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در این جلسه نماینده معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و پس از آن اعضا در این خصوص بحث و بررسی کردند.

    همچنین خان محمدی، مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از دل کارگروه فناوری اقدامات اجرایی بیرون بیاید، گفت: باید در این کارگروه به این نتیجه برسیم که دولت، دانشگاه و بخش خصوصی چگونه می‌توانند در این بخش نقش‌آفرینی کنند تا شاهد نفوذ فناوری در صنایع موجود کشور باشیم.

    وی در ادامه بر اهتمام و علاقه وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه فناوری‌های نوین در کشور و به خصوص در صنایع موجود برای بهره‌وری حداکثری تاکید کرد.

    دکتر علی وحدت، رییس کارگروه فناوری نیز با بیان اینکه در این جلسه و جلسات آتی برنامه‌های سازمان‌های مختلف در حوزه فناوری ارائه خواهد شد، گفت: کمیته‌های زیرمجموعه کارگروه در حال تدوین برنامه اجرایی هستند که در جلسات آینده به بحث گذاشته خواهد شد تا خروجی قابل قبولی از کارگروه به مسؤولان ارائه شود.

    وی با اشاره به برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور به عنوان نقشه راه فعالیت‌های کشور در این بخش خاطرنشان کرد: این برنامه دارای اولویت در صنایع است که صنایع پیشرفته یکی از بخش‌های مهم آن به شمار می‌رود که هم اکنون زیر مجموعه‌های آن در حال تدوین است.

    وحدت درباره ماموریت‌های کارگروه فناوری گفت: پیش بینی ما این است که پس از جلسات مختلف شاید نیاز به پیشنهاد قوانین در سطح دولت و مجلس در جهت تسهیل امور و یا تامین مالی توسعه فناوری وجود داشته باشد که قطعا در این راه قدم برخواهیم داشت و کمیته‌های ذیل کارگروه در این زمینه در حال فعالیت هستند.

    وی ادامه داد: همچنین می‌توان مدل اجرایی کوتاه مدتی را در توسعه یک فناوری خاص اجرا کرد و زنجیره اجرای کامل آن را برنامه‌ریزی کرد.

    مهندس جان احمدی، دبیرکارگروه فناوری نیز بر اهمیت شناخت قوانین و سیاست‌های وضعیت موجود کشور در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری تاکید کرد و از آمادگی دبیرخانه کارگروه برای دریافت نظرات اعضا در جهت تدوین برنامه‌های اجرایی خبر داد.

    برچسب ها