عصر خودرو

رئیس‌جمهور چین:

استرالیا باید محیطی عادلانه برای سرمایه‌گذاران فراهم کند

عصر بازار- رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگو با نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد امیدوار است استرالیا به ایجاد محیطی شفاف و عادلانه برای سرمایه‌گذاران خارجی ادامه دهد.

استرالیا باید محیطی عادلانه برای سرمایه‌گذاران فراهم کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر استرالیا در حاشیه نشست جی‌20 در شهر شرقی هانگ‌ژو در چین با هم دیدار کردند.

    پس از اینکه استرالیا به دلیل نگرانی‌های امنیتی ماه گذشته 7.7 میلیارد دلار از فروش بزرگترین شبکه توزیع انرژی کشور را به سرمایه‌گذاران چینی مسدود کرد، چین از این موضوع عصبانی شده است.

    وزیر امور خارجه چین به نقل از شی اعلام کرد: چین امیدوار است طرف استرالیایی به فراهم آوردن محیط سیاست‌گذاری شفاف، عادلانه و قابل‌پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاران خارجی ادامه دهد.

    این تصمیم باعث شده تا میان استرالیا و بزرگترین شریک تجاری این کشور شکافی ایجاد شود. چین استرالیا را به حمایت از  تولیدات داخلی متهم کرده و آنرا دلیل بلوکه کردن پیشنهاد شبکه توزیع نیروی استرالیا می‌داند.

    استرالیا که متحد وفادار آمریکا محسوب می‌شود، همچنین چین را به دلیل پرواز نظارتی بر فراز جزایر جنوب دریای چین مورد انتقاد قرار داده است.

    شی اعلام کرد چین و استرالیا باید به انتخاب‌های یکدیگر در مسیر توسعه احترام بگذارند.

    برچسب ها