عصر خودرو

سرکنسول ترکیه در تبریز؛

فعالیت ۱۶۶ شرکت ترکیه‌ای با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در ایران

عصر بازار- سرکنسول ترکیه در تبریز از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ترک ها در ایران خبر داد.

فعالیت ۱۶۶ شرکت ترکیه‌ای با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، چاغلار فاحری چاکر آلپ در دومین روز کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و ترکیه که در ارس برگزار شد، گفت: 166 شرکت ترکیه ای در ایران فعالیت می‌کنند.

     وی افزود: از بین شرکت های فعال ترک در ایران، 40 شرکت در آذربایجان شرقی و 14 شرکت نیز سرمایه گذاری های بزرگی در منطقه آزاد ارس انجام داده اند.

    چاغلار فاحری چاکرآلپ اظهار داشت: ایران و ترکیه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی هستند و تمام این ویژگی‌های مشترک ایجاب می‌کند که ایران و ترکیه در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر همکاری کرده و از همدیگر پشتیبانی کنند.

    وی گفت: آذربایجان‌شرقی بعنوان دروازه ورودی ترکیه به ایران و ترکیه دروازه ورودی ایران به اروپا است و کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری ترکیه و آذربایجان‌شرقی یکی از بهترین الگوهای همکاری‌ بین ایران و ترکیه را تشکیل خواهد داد.

    سرکنسول ترکیه در تبریز بیان داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس تلاش در راستای توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین آذربایجان شرقی و ترکیه و ایجاد شتاب قوی به طور متقابل در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری و رسیدن به حجم 30 میلیارد دلاری سالانه ای است که اخیرا از طرف روسای جمهور دو کشور تعیین شده است.

    وی در خصوص نقش منطقه آزاد ارس در افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور افزود: ارس به لحاظ موقعیت ترانزیتی و پتانسیل های بالا در زمینه زیرساخت ها، آب فراوان، وجود زیرساخت ها، انرژی و نیروی کار موقعیت منحصر به فردی در زمینه سرمایه گذاری را داراست.

    نزدیکی به کشور ترکیه و بازار 300 میلیونی که سرمایه گذاران بتوانند مواد اولیه را وارد و صادرات محصولات تولید شده به ترکیه، کشورهای همجوار و نیز بازار 300 میلیونی cis از مهمترین مزیت هایی است که منطقه آزاد ارس با دارا بودن آنها می تواند منطقه آزاد موفقی در زمینه جذب صنعت و سرمایه گذار باشد.

    شایان ذکر است 3 هزار و 899 شرکت ایرانی با مجموع سرمایه گذاری حدود 101 میلیون دلار در ترکیه در حال فعالیت هستند و از لحاظ تعداد شرکت بعد از کشور آلمان در دومین ردیف قرار گرفته است.

    گفتنی است همایش دو روزه تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و ترکیه با حضور مدیران اقتصادی بخش خصوصی و دولتی ترکیه در ارس به پایان رسید. روز نخست این همایش دیروز در تبریز و با حضور مقامات دولتی و مدیران بخش خصوصی ایرانی برگزار شد.

    بازدید از فازهای صنعتی و واحدهای تولیدی ارس از دیگر برنامه های هیات ترک در این منطقه بود.

    برچسب ها