عصر خودرو

ترکان:

چابهار فرصتی برای گسترش همکاری ها میان ایران و افغانستان است

عصر بازار- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران پس از ورود به کابل پایتخت افغانستان در فرودگاه این شهر گفت که بندر چابهار علاوه بر دارا بودن ویژگی های تجاری برای منطقه، فرصتی برای گسترش همکاری ها میان ایران و افغانستان است.

چابهار فرصتی برای گسترش همکاری ها میان ایران و افغانستان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، اکبر ترکان روز دوشنبه  هدف از سفرش به کابل را دیدار و گفت وگو با همکاران کشور همسایه افغانستان دانست و گفت که علاوه بر آن، در نمایشگاه بازرگانی مشترک ایران - افغان حضور خواهد یافت.
    مشاور رئیس جمهوری در سفر دو روزه اش به کابل با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی، «همایون رسا» وزیر تجارت و صنایع و «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان درباره همکاری های دو کشور به ویژه در بندر ترانزیتی چابهار تبادل نظر خواهد کرد.
    مسئولان اقتصادی افغانستان معتقدند که این کشور به دلیل محصور بودن در خشکی، حساب ویژه ای بر روی بندر چابهار باز کرده اند تا علاوه بر بندر کراچی پاکستان، بتوانند به اب های آزاد بین المللی دسترسی پیدا کنند.
    ترکان شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با نزدیک به 100 تن از بازرگانان افغان و 50 تن از تجار ایرانی شرکت خواهد کرد و به پرسش های آنان درباره انتظارات خود از بندر ترانزیتی چابهار پاسخ خواهد داد. در این نشست وزیر تجارت و صنایع افغانستان و «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل نیز حضور خواهند داشت.
    چهارمین نمایشگاه مشترک افغان - ایران نیز فردا (سه شنبه) با حضور مشاور رئیس جمهوری ایران و «عبدالستار مرداد» وزیر اقتصاد افغانستان در تالار هتل «اورانوس» کابل گشایش خواهد یافت.
    این نمایشگاه تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و بیش از 60 شرکت ایرانی و شماری از شرکت های افغان، کالاهای خود را در بخش های ساختمان، انرژی، مخابرات و الکترونیک، خدمات شهری و حمل و نقل، صنایع و مواد غذایی، خودرو و قطعات وابسته، تجهیزات پزشکی، پتروشیمی، کشاورزی، لوازم خانگی، نساجی و فرش و صنعت و معدن به نمایش خواهند گذاشت.

    برچسب ها