عصر خودرو

عملیات ساخت ترمینال نفتی قشم در ماشین سازی اراک کلید خورد

عصر بازار- عملیات ساخت ترمینال نفتی قشم توسط ماشین سازی اراک و با مشارکت هیات چینی Zhenrong در حوزه دانش فنی کلید خورد.

عملیات ساخت ترمینال نفتی قشم در ماشین سازی اراک کلید خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رئیس هیات مدیره ماشین سازی اراک روز پنجشنبه در نشست با هیات چینی zhenrong در محل این شرکت گفت: در هشت ماه اخیر تفاهم نامه ای با طرف چینی به منظور همکاری مشترک در راستای طراحی و ساخت ترمینال نفتی در منطقه قشم منعقد شد.
    امیرحسین رضایی افزود: این تفاهم نامه ظرف 45 روز گذشته در شانگهای چین منجر به قرارداد شد و در آن طراحی و ساخت ترمینال نفتی قشم با پیمانکاری مادر شرکت ماشین سازی اراک نهایی شده و زمان اجرا و بهره برداری آن 10 سال آینده تعیین شده است.
    وی بیان کرد: مرحله نخست ترمینال نفتی قشم به ظرفیت اسمی 10 میلیون بشکه، مرحله دوم 30 میلیون بشکه و مرحله سوم 50 میلیون بشکه پیش بینی شده است.
    بر اساس این گزارش، رئیس هیات مدیره ماشین سازی اراک ادامه داد: هزینه طراحی و ، ساخت و راه انداری مرحله نخست ترمینال نفتی قشم 550 میلیون دلار برآورد شده و پیش بینی می شود ظرف 30 ماه آینده به بهره برداری رسد.
    بر اساس این گزارش، رضایی اظهار کرد: بر اساس این قرارداد با شرکت چینی Zhenrong، مخازن این ترمینال نیز به مدت 10 سال به طرف چینی اجاره داده شده است.
    وی گفت: برای نخستین بار است که در جمهوری اسلامی ایران مخازنی با سقف های متحرک و قطر 140 متر تولید می شود.
    رئیس هیات مدیره ماشین سازی اراک اضافه کرد: به دلیل اینکه در سواحل قشم عمق آب به 40 متر و بیشتر از آن می رسد و به نوعی این ناحیه اسکله ای طبیعی برای پهلوگیری کشتی های قول پیکر است ، اجرای این طرح رقیب جدی و بزرگ برای فوجیره خواهد بود.
    رضایی ادامه داد: این شرکت چینی در شش سال اخیر در بحث سازه های فلزی رتبه نخست را در چین داشته و کارهای بسیار خوبی در کارنامه خود دارد.
    بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت چینی Zhenrong نیز در این نشست گفت: سفر هیات چینی به اراک به منظور آشنایی با توانمندی ها ی شرکت ماشین سازی اراک و پیگیری مفاد قرارداد امضاء شده است.
    فانگ چاونگ (Fang chaoyang ) افزود: این شرکت جزء 500 شرکت برتر کشور چین است و فعالیت آن متمرکز بر ساخت سازه های فلزی، حفاری چاه های نفت، نساجی، ساختمان و غذا است.
    وی بیان کرد: این شرکت تاکنون فعالیت های زیادی در اجرای پروژه های بزرگ از جمله لانه پرنده استادیوم ورزشی بازی های المپیک 2008 پکن را داشته و هم اکنون در حال ساخت بزرگترین برج دنیا در کشور عربستان به طول 1007 متر است.
    مدیرعامل شرکت چینی Zhenrong در بازدید از بخش های مختلف شرکت ماشین سازی اراک نیز گفت: شرکت ماشین سازی اراک از مجموعه های توانمند صنعتی و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران است.
    فانگ چاونگ (Fang chaoyang ) افزود: امکانات و قابلیت های شرکت ماشین سازی اراک بسیار بالا است و انتظار می رود همکاری های بیشتر بین دو شرکت برقرار شود.
    بر اساس این گزارش ، وی بیان کرد: محصولات شرکت ماشین سازی اراک از کیفیت بالایی برخوردار است و این امر برای شرکت Zhenrong از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    مدیرعامل شرکت چینی Zhenrong ادامه داد: درهای جمهوری اسلامی ایران به روی سرمایه گذاران باز شده و کشورهای زیادی به دنبال سرمایه گذاری های بزرگ در این کشور هستند.
    شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان اولین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.
    این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله های سنگین فلزی، انواع پل ،دکل ها و شیرهای تخصصی و بسیاری از بخش های دیگر فعالیت دارد.

    برچسب ها