عصر خودرو

رویترز خبر داد

۱۵ توافق اولیه بین عربستان و چین

عصر بازار- در سفر جانشین ولیعهد عربستان به چین دو کشور ۱۵ توافق اولیه برای همکاری در حوزه‌های مختلف از انرژی تا ساخت‌وساز انجام دادند.

۱۵ توافق اولیه بین عربستان و چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ««عصربازار» به نقل از فارس، در سفر محمد بن‌سلمان جانشین ولیعهد عربستان به چین این دو کشور 15 توافق اولیه برای همکاری در حوزه‌های مختلف نظیر انرژی و ساخت‌وساز انجام دادند.

    هدف از سفر این مقام سعودی به چین تلاش برای کاهش وابستگی این کشور به صادرات نفت و نشان دادن عربستان به عنوان کشوری پویا با فرصت‌های گوناگون برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی است. در این سفر محمد‌بن‌سلمان با معاون رهبر چین دیدار کرد.

    در این دیدار روابط استراتژیک و همچنین فرصت‌های گسترش همکاری دو کشور در آینده مورد بحث قرار گرفت. سپس 15 سند همکاری بین دو کشور در زمینه ذخیره نفت، منابع آبی، همکاری در حوزه فناوری و علوم و دیگر حوزه‌ها به امضا رسید.

    یکی دیگر از توافقات دو کشور همکاری برای ساخت صد هزار واحد مسکونی در شرق عربستان بود. توافق مشابهی نیز بین عربستان و کره جنوبی در ماه مارس برای ساخت صد هزار واحد مسکونی دیگر در شمال ریاض به امضا رسیده است.

    روز دوشنبه جانشین ولیعهد عربستان برای مذاکره بر موضوعات اقتصادی و همچنین امنیتی وارد چین شد، پس از چین این مقام سعودی به ژاپن سفر خواهد کرد و با نخست‌وزیر این کشور دیدار می‌کند.

    این مقام سعودی پس از ژاپن مجدداً به چین بازگشته و در نشست 20 اقتصاد بزرگ جهان در چین شرکت خواهد کرد.

    برچسب ها