عصر خودرو

عرضه قسمتی از سهام شرکت ایرانیان اطلس در بورس

عصر بازار- امروز به مناسبت پنجمین سالگرد عرضه سهام بانک انصار در بورس اوراق بهادار، مراسمی در تالار حافظ برگزار شد و عضو هیئت مدیره این بانک به صورت نمادین زنگ آغاز معاملات را به صدا درآورد.

عرضه قسمتی از سهام شرکت ایرانیان اطلس در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فروتن - عضو هیئت مدیره بانک انصار - در نشست خبری که به مناسبت پنجمین سالروز عرضه سهام این بانک در بورس برگزار شد، گفت: بانک انصار با پشتوانه‌ای نسبتا قوی وارد عرصه کار حرفه‌ای در نظام بانکی کشور شده و همین موضوع با وجود کارکنان متعهد بانک زمینه خوبی را به وجود آورده تا بتوانیم به سرعت ویژگی‌ها و شایستگی ‌های بانک را معرفی کنیم.

    وی افزود: یک سال و سه ماه بعد از اخذ مجوز فعالیت بانک انصار، سهام این بانک در بورس عرضه شد و امروز هم در پنجمین سالگرد عرضه این سهام قرار داریم. در این مدت بانک انصار در کنار سایر بانک‌ها توانسته درخشش خوبی داشته باشد. این موضوع چه از دید مراجع نظارتی و چه از دید مشتریان بانک مورد تایید است.

    عضو هیئت مدیره بانک انصار اضافه کرد: امسال در بین تمام شرکت‌های بورسی بانک انصار حائز رتبه اول شفافیت شود. بانک انصار در بین بانک‌های موجود اولین بانکی است که دارای کمیته بررسی‌های فقهی است.

    فروتن با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: پرداختن به اقتصاد مقاومتی از ویژگی‌های دیگر بانک انصار است. این بانک از حدود دو سال پیش با فرمایش رهبری به این موضوع وارد شد و با استفاده از اساتید دانشگاهی درباره این کار مطالعاتی تئوریک کرد و چارچوبی تئوریک برای ورود به حیطه کار اجرایی پولی برای اقتصاد مقاومتی تنظیم کرد.

    وی ادامه داد: از ویژگی های دیگر بانک انصار حجم فعالیت‌های قرض‌الحسنه است. بانک انصار بیشترین حجم تجهیز منابع و پرداخت وام قرض‌الحسنه را دارد و این موضوع به دلیل رسالت بانک صورت می‌گیرد.

    فروتن خاطرنشان‌ کرد: سهام بانک انصار در پنج سال گذشته  بازده بالایی داشته است. شاخص بازده بانک‌ها در این مدت 21 درصد بوده ولی بانک انصار دارای بازده متوسط 26 درصد است. همچنین مطالبات معوق این بانک تا پایان سال گذشته حدود 4.7 درصد است که این موضوع نشان دهنده تلاش‌هایی است که از مراقبت منابع سپرده‌گذاران انجام می‌شود.

    این عضو هیئت مدیره بانک انصار درباره عرضه سهام شرکت ایرانیان اطلس نیز گفت: عرضه سهام شرکت ایرانیان اطلس به زودی انجام خواهد شد. مذاکرات لازم در این زمینه انجام شده و جلسه‌ای برای بررسی این موضوع در بورس صورت گرفته و موافقت‌های بورس اخذ شده است. در نتیجه در آینده نزدیک درصدی از سهام این شرکت عرضه خواهد شد.

    برچسب ها