عصر خودرو

گل‌گهر در مسیر رشد و توسعه پایدار

عصر بازار: در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تقسیم مبلغ ۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تصویب شد.

گل‌گهر در مسیر رشد و توسعه پایدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  در مجمع یادشده ریاست جلسه بر عهده بهزادی‌پور بود و مرتضی علی‌‌اکبری و کلاهدوز ناظران این جلسه بودند. در این جلسه گزارش هیات مدیره از سوی ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر قرائت شد و طی آن به طرح گندله‌سازی 2 که در دی‌ماه سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود، اشاره کرد. وی به احداث کارخانه تولید کنسانتره خطوط 5 و 6 این شرکت اشاره کرد و افزود: خط 7 تولید کنسانتره گل‌گهر در نیمه دوم سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی به پرداخت 400 میلیارد تومان پرداخت حق انتفاع از سوی گل‌گهر اشاره کرد و گفت: این رقم معادل 220 ریال تاثیر منفی بر پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت اثر گذاشته است. تقی‌زاده در جلسه مجمع از افزایش سرمایه 12 هزار میلیارد ریالی این شرکت خبر داد و اظهار کرد: گل‌گهر به‌عنوان یک شرکتی که طرح‌های توسعه‌ای بزرگی در دست اجرا دارد، نیازمند تامین مالی برای راه‌‌اندازی این پروژه‌هاست و امید است که سهامداران تا سال 95 بتوانند نتیجه مطلوبی از سرمایه‌گذاری خود کسب کنند. وی ادامه داد: در سال 94 بهره‌برداری از واحد گازی 500 مگاواتی اول سیرجان را با ظرفیت اسمی 332 مگاوات نیز به انجام خواهد رسید. در پایان جلسه یادشده، باقی دستورات جلسه به همراه صورت‌های مالی شرکت به اتفاق آرا مصوب شد و روزنامه‌های «دنیای‌‌اقتصاد» و اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار این شرکت انتخاب شدند. بنابر گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت منتشر شده در سایت کدال معادل 10 هزار و 920 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی و یک هزار و 80 میلیارد ریال از محل سود انباشته به‌عنوان محل افزایش سرمایه عنوان شده است.

    طرح‌های توسعه
    طرح‌های توسعه‌ای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل طرح احداث کارخانه گندله‌سازی 2، احداث کارخانه کنسانتره خطوط 5 و 6 و احداث کارخانه کنسانتره خط 7 است. در طرح احداث کارخانه گندله‌سازی 2 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که از تیرماه سال 91 آغاز شده، با 75 درصد پیشرفت مطابق برنامه زمان‌بندی در مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. این طرح با مشارکت شرکت‌های اتوتک، کیسون و فرا تحقیق سپاهان و مشاوره پامیدکو در حال اجراست. مبلغ سرمایه‌گذاری‌ در طرح گندله‌سازی (2) این شرکت برابر 98 میلیون و 684 هزار یورو ارزی و دو هزار و
    980 میلیارد و 331 میلیون ریالی است. پیش‌بینی می‌شود که گندله‌سازی (2) گل‌گهر دی‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد. همچنین خطوط 5 و 6 کارخانه کنسانتره گل‌گهر در حال احداث است که پیش‌بینی رقم سرمایه‌گذاری در آن معادل یک هزار و 729 میلیارد و 617 میلیون ریال و 103 میلیون و 715 هزار یورو است. میزان پیشرفت این دو خط تولید معادل 98 درصد اعلام شده است. بنابر اخبار رسیده از شرکت از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تست عملکرد این خطوط آغاز شده است. همچنین خط (7) تولید کنسانتره گل‌گهر نیز با پیشرفت واقعی
    40 درصدی همراه است که پیش‌بینی می‌شود این طرح در مهرماه سال 95 به بهره‌برداری برسد. در مجموع گل‌گهر طرح‌های دیگری از جمله احداث واحد انباشت و برداشت خطی، احداث سیلوی بارگیری کامیون محصول، احداث سیستم انتقال سنگ شکسته، پروژه خردایش شماره (2) و پروژه انتقال مواد از واحد گندله‌سازی به شرکت جهان فولاد را در دست اقدام دارد که جمع کل ارزش ریالی آن به مبلغ دو هزار و 134 میلیارد و 447 میلیون ریال و ارزی به رقم 55 میلیون و 569 هزار یورو برآورد شده است.

    سایر طرح‌ها
    * خرید تجهیزات اصلی خارجی واحد خردایش دو شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
    * سیستم انتقال سنگ‌آهن شکسته شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
    * انبار خطی سنگ شکسته (استاکر و ریکلایمر) شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
    * سیلوی بارگیری کنسانتره (خطوط 5 و 6) شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
    * احداث سیستم انتقال باطله شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
    * احداث واحد آبگیری و فیلتراسیون باطله شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
    * اصلاح و راه‌اندازی نوار نقاله و تاورهای موجود گندله‌سازی 1 گل‌گهر
    * احداث نوار نقاله 6 کیلومتری انتقال گندله به واحدهای فولادسازی
    * نوار نقاله 1500 متری انتقال کنسانتره از پایل شمالی به گندله‌سازی 1 گل‌گهر
    * احداث باکت الواتورهای Stand by در کارخانه‌های گندله‌سازی 1 گل‌گهر
    * جمع‌آوری و انتقال ته ریز سیکلون‌های آسیاب‌های خشک به کارخانه هماتیت

    برنامه‌های آینده شرکت
    * تکمیل زنجیره ارزش گل‌گهر با اجرای طرح‌های توسع مصوب
    * کاهش قیمت تمام شده محصولات در راستای افزایش سودآوری و بازده حقوق صاحبان سهام
    * توسعه و بهینه‌سازی سرمایه‌های انسانی و مدیریتی شرکت
    * بهره‌برداری کارآمد از حداکثر ظرفیت خطوط تولید
    * تامین مالی شرکت با تمرکز بر طرح‌های توسعه
    * حضور فعال در بازارهای صادراتی با تمرکز بر فروش محصولات مازاد بر نیاز داخل
    * بهینه‌سازی خطوط تولید با هدف افزایش ظرفیت با تمرکز بر محصول استراتژیک

    برچسب ها