عصر خودرو

دلایل تعدیل منفی سود" ثالوند" و محدوده قیمت این سهم

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند با نماد "ثالوند" اصلاحیه سود هر سهم را برای سال مالی ۳۱/۰۶/ ۹۵و براساس عملکرد نه ماهه منتشر کرد بر این اساس مبلغ سود مانند گزارش قبل ۲۵۵ ریال پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد کمتر و نشان دهنده تعدیل منفی ۵۳ درصدی نسبت به گزارش شش ماهه شرکت می باشد.

دلایل تعدیل منفی سود" ثالوند" و محدوده قیمت این سهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این شرکت با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1395 متوقف شده است .در پیش بینی سود سال مالی بر اساس عملکرد شش ماهه سود هر سهم 539 ریال برآورد شده بود که عملکرد نه ماهه شرکت پیش بینی سود هر سهم را با 53 درصد کاهش برآورد کرد.

    دلایل این تعدیل منفی، عدم فروش قسمتی از واحدهای  پروژه سپیده، مهتاب قم وتجاری خاتم میباشد که باعث کاهش مبلغ فروش و بهای تمام شده و سود ناخالص گردید و عدم تحقق خالص سایر درآمدهای پیش بینی شده از بابت کاهش سود حسابهای بانکی و اوراق بهادار می باشد.

    همچنین آخرین عملکرد شرکت حاکی از تحقق 70 درصدی بودجه تعدیل شده در ده ماه سال جاری می باشد که قسمتی از ان بابت فروش زمین 758,187 مترمربع به مبلغ 54851 میلیون ریال درآمد و مبلغ 2673 میلیون ریال بهای تمام شده به سود ناخالص اضافه شده که این موضوع در بودجه تعدیلی ذکر شده است.

    این شرکت 300 میلیارد ریالی، پیش بینی تقسیم سود نقدی هر سهم را مبلغ 204 ریال اعلام کرده است و اکنون بزرگترین پروژه شرکت، پروژه مسکونی سپید با برآورد 707,266 میلیون ریال مبلغ کل فروش می باشد ، این پروژه از سال 91 که تاریخ شروع پروژه بود تا پایان سال مالی قبل مبلغ 194,415 میلیون ریال فروش داشته، در سال مالی جاری تا انتهای خرداد نیز فروش پروژه 79,856 میلیون ریال بوده است، همچنین تاریخ اتمام پروژه پایان سال مالی شرکت  در نظر گرفته شده است.

    این شرکت حجم فروش برآوردی کل پروژه های خود را  1,929,498 میلیون ریال اعلام نموده است. قابل ذکر است همچنین بهای تمام شده کل پروژه های خود را 936,691 میلیون ریال اعلام نموده که  40 درصد آن مربوط به پروژه سپیده و 18 درصد آن مربوط به پروژه پارکینگ خاتم می باشد.

    در پایان گفتنی است هزینه ی مالی شرکت نیز برابر با صفر می باشد و ریسکی از بابت نرخ بهره و تسهیلات متوجه شرکت نمی باشد. باتوجه به مجموع عوامل ذکر شده و( p/e  گروه مسکن که 8.40 می باشد و p/e  شرکت 9.46 ) p/e  رقم 9 در نظر گرفته می شود و سود 255 ریالی لذا قیمت 2295 ریال و در محدوده آن به نظر می رسد واقعی تر باشد.

    برچسب ها