عصر خودرو

تاثیر منفی کاهش ارزش «یوان» بر صنعت گردشگری چین

عصر بازار- تضعیف ارزش «یوان» واحد پول ملی چین نه تنها باعث چالش بین این کشور و غرب شده بلکه بر ساختارهای خدماتی اقتصادی از جمله گردشگری این کشور تاثیر منفی داشته است.

تاثیر منفی کاهش ارزش «یوان» بر صنعت گردشگری چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش «یوان» در ماه های گذشته در برابر دلار آمریکا تا هفت درصد کاهش داشت و به پایین ترین میزان از سال 2010 میلادی رسید.

    از سوی دیگر پایین رفتن ارزش پول ملی چین موجب شده است تا در برنامه های گردشگری نیز تغییراتی بوجود آمده و بخصوص سیر سفرهای چینی ها به کشورهای دیگر روند نزولی پیدا کند.

    با افزایش مشکلات اقتصادی در چین و کشورهای دیگر شمار گردشگران چینی نیز کاهش یافته اما ارزش پایین یوان باعث شده است تا آنها سفرهای خود را به آسیا و اروپا کمتر کنند.

    مرکز تحقیقاتی «سینلوک» چین در گزارشی آورده است که بی تردید پایین آمدن ارزش یوان موجب کاهش سفرهای برون مرزی گردشگران چینی خواهد شد.

    سازمان گردشگری چین نیز در تارنمای خود یادآور شد که در نیم سال اول 2016 میلادی 59 میلیون نفر چینی سفر خارجی انجام داده اند که این رقم 4.3 درصد کمتر از دوره مشابه سال گذشته و پایین ترین رقم رشد در شش سال گذشته بوده است.

    از سوی دیگر یکی دیگر از علت های اصلی کاهش شمار گردشگران چینی بخصوص در اروپا حملات تروریستی بوده است.

    بسیاری از گردشگران گفته اند که امسال احساس امنیت نمی کنند و بجای رفتن به بیرون از چین ترجیح می دهند گردشگری داخلی داشته باشند.

    عملیات تروریستی در اروپا از یک سو و کاهش ارزش یوان از جمله دو عامل اصلی در کاهش شمار گردشگران چینی در خارج از کشور اعلام شده است.

    همزمان آمارها نشان می دهد که بروز شورش و ناآرامی و تظاهرات در هنگ کنگ و افزایش اختلافات با چین باعث شده است تا در شش ماه اول امسال فقط کمی بیش از 20 میلیون چینی به این منطقه بروند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 10.6 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها