عصر خودرو

سرمایه گذار خارجی:

مجمع بورس تهران بسیار گرم، صمیمی و حرفه ای برگزار شد

عصر بازار- استفان کیله: روز یکشنبه ۱۷ جولای، برای اولین بار پس از حضورم در ایران، در مجمع عمومی سهامداران بورس تهران شرکت کردم. به عنوان یک فرد خارجی شرکت در این رویداد برایم با اهمیت بود تا از چگونگی برگزاری مجمع سهامداران ایرانی مطلع شوم.

مجمع بورس تهران بسیار گرم، صمیمی و حرفه ای برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، یک سرمایه گذار خارجی تجربه حضور خود در مجمع بورس تهران را به رشته تحریر درآورده است که در ادامه ترجمه یادداشت ایشان مشاهده می شود.

    روز یکشنبه 17جولای، برای اولین بار پس از حضورم در ایران، در مجمع عمومی سهامداران بورس تهران شرکت کردم. به عنوان یک فرد خارجی شرکت در این رویداد برایم با اهمیت بود تا از چگونگی برگزاری مجمع سهامداران ایرانی مطلع شوم. معمولا خارجی ها بدون داشتن تجربه شخصی در مورد ایران صحبت می کنند و به گفته و شنیده هایشان از دیگران استناد می­ کنند.

    زمانی که به محل برگزاری مجمع رسیدم، تعداد سهامداران باعث تعجبم شد. 10 میز برای ثبت نام سهامداران در نظر گرفته شده بود و به محض اینکه ثبت نام  کنندگان متوجه شدند که من یک سهامدار خارجی بورس تهران هستم، بار دیگر میهمان نوازی ایرانیان را احساس کردم. رفتار متصدیان ثبت نام بسیار حرفه ای و کمک کننده بود. روند ثبت نام با سرعتی خوب صورت گرفت و در مورد حق رای در ایران توضیحاتی داده شد. بعد از اتمام ثبت نام، مدیر عامل بورس تهران، آقای دکتر قالیباف وارد سالن شد.

    نحوه خوشامدگویی سهامداران به مدیر عامل برای من جالب بود و استقبال خوبی از او به عمل آمد، دکتر قالیباف نیز از فرصت کوتاه بدست آمده برای احوالپرسی و دست دادن با سهامداران استــفاده کرد. این نکته ای است تا برخی مدیران عامل اروپایی فرا بگیرند و از رویارویی با سهامداران نهراسند. سالن محل برگزاری بزرگ و علاقه سرمایه  گذاران خرد برای من جالب بود. برای میهمانان خارجی نیز فضایی از قبل رزرو شده بود. به نظر می رسید بورس تهران از قبل منتظر حضور این گروه بود. بیشتر از 500 سرمایه گذار ثبت نام کرده بودند و در ادامه تعداد آنها به 700 نفر رسید. سهامداران قادر بودند ساختار گروه های بانکی،کارگزاران و سرمایه­ گذاران خرد را ببینند. شفافیت و اطلاعاتی که بسیار مهم است. این رویداد تقریبا در زمان مقرر شروع شد.

    پس از معرفی کوتاه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه کرد و اهداف آتی بورس تهران را بیان کرد.

    سپس بحث عمومی سهامداران انجام گرفت. این بخش از برنامه نیز جهت مقایسه با نمونه های اروپایی جالب بود.

    سهامداران محدودیت زمانی برای صحبت کردن نداشتند.

    مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بسیار صبور و پاسخ  ها کاملا حرفه ای بودند. بعـــد از ایـن مــباحث، رای گیری انجام شد.

    نتیجه گیری شخصی من از حضور در مراسم سالانه این است که رویداد بورس تهران بســـیار منظم و با برنامه بود و مراسم از استانداردهای سطح بالایی برخوردار بود.

    در این رویداد افراد مشهور زیادی را از بازار سرمایه ایران دیدم و با آنها صحبت کردم.گمان می کنم این مراسم آخرین حضور من در مجامع شرکت های ایرانی نخواهد بود.

     

    برچسب ها