عصر خودرو

در معاملات روز گذشته؛

زور اونس به دلار نرسید، سکه آتی مثبت شد

عصر بازار: قیمت طلا دیروز در بازارهای بین المللی با ادامه تنش در اقتصادهای نوظهور با رشد قیمت‌ آغاز به کار کرد، اما با افت بهای نفت خام و رشد شاخص دلار، با روندی منفی در پایان معاملات روبه رو شد.

زور اونس به دلار نرسید، سکه آتی مثبت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بر همین اساس قیمت سکه نقدی در بازار نیز معاملات خود را با روند نزولی آغاز کرد، به طوری که بهای انواع سکه نسبت به روز دوشنبه یک هزار تومان افت داشت. بنابراین طی این روز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با 892 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 472 هزار تومان به فروش رسید. از طرفی بهای ربع و سکه یک گرمی نیز به ترتیب با قیمت 262 و 170 هزار تومان اعلام شد.

    این در شرایطی است که بهای آتی سکه با بی اعتنایی به کاهش اندک اونس و تبعیت از نرخ ارز با رشد قیمت رو به رو شد به طوریکه سکه تحویل شهریور‌ با قیمت 886 هزار تومان معامله شد که رشد 0/26 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قیمت سکه در قرارداد تحویل آبان به 884 هزار تومان رسید و افزایش 0/19 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل دی با قیمت 885 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 0/16 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سکه برای تحویل اسفند ماه با قیمت 896 هزار تومان و با افزایش 0/08 این روز را به پایان رساند.

    یکی از کارشناسان بازار سکه با بیان اینکه قیمت طلا در روزهای آینده از ثبات نسبی برخوردار است گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در روزهای گذشته در بازارهای جهانی رخ داد، می توان پیش بینی کرد که بهای طلا در بازار بین المللی تا پایان هفته جاری بالاتر از سطح 1100 دلاری باقی بماند.

    وی با اشاره به کاهش ارزش یوآن چین در بازارهای جهانی در هفته گذشته و تاثیر آن بر شاخص های اقتصادی آمریکا اظهار کرد: کاهش ارزش یوآن بر ارزش دلار و مسائل مالی جهان تاثیرگذار است که به نظر می آید در چند روز آینده در وضعیت فعلی به ثبات برسد.

    همچنین فعالان بازار داخلی نیز معتقدند با توجه به نوسانات محدود قیمت ارز در بازار، پیش بینی می شود که قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز مانند بازارهای جهانی تا روز جمعه ثابت باقی بماند.

    برچسب ها