عصر خودرو

ادامه روند کاهشی نرخ تورم چین در ماه ژوئن ۲۰۱۶

عصر بازار- در پی کمتر شدن رشد قیمت مواد خوراکی، نرخ تورم مصرف‌کننده چین در ماه ژوئن به پایین‌ترین سرعت خود از ماه ژانویه رسید. این در حالی است که قیمت‌های تولیدکننده همچنان به سقوط خود ادامه داده و موجب شده تا اقتصاددانان دیدگاه خود را در خصوص نیاز به بسته‌های محرک بیشتر توسط دولت برای حمایت از اقتصاد تقویت کنند.

ادامه روند کاهشی نرخ تورم چین در ماه ژوئن ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس گزارش منتشر شده توسط دفتر ملی آمار چین در روز یکشنبه،‌ شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 1.9 درصد بود که از رقم 2 درصدی ماه می پایین‌تر است. هرچند تحلیلگران انتظار داشتند که رشد قیمت مصرف‌کننده در این ماه 1.8 درصد باشد.

    تورم مصرف‌کننده همچنان در مقایسه با هدف 3 درصدی دولت در سال جاری بسیار پایین‌تر است که این موضوع نشان‌دهنده ضعف مداوم تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

    قیمت مواد خوراکی در ماه ژوئن رشدی 4.6 درصدی داشته که در مقایسه با افزایش 5.9 درصدی ماه گذشته کاهش سرعت را نشان می‌دهد. قیمت مواد غیرخوراکی نیز که در ماه می 1.1 درصد افزایش داشت در ماه ژوئن رشدی 1.2 درصدی را تجربه کرد.

    ژو هائو، اقتصاددان ارشد کامرزبانک در سنگاپور اعلام کرد: «از نگاه ما، در حالی که چین به دلیل نگرانی‌های ناشی از بدهی و ظرفیت مازاد بر اهمیت اصلاحات طرف عرضه تاکید می‌کند،‌  مقامات به منظور دستیابی به هدف رشد خود به تحریک تقاضا نیاز دارند.»

    آخرین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی چین در 23 اکتبر، هفتمین کاهش نرخ از سال 2014 بوده است که نشان دهنده عزم دولت برای مقابله با کندی رشد اقتصادی است. رهبران چینی برای سال 2016 رشد اقتصادی 6.5 تا 7 درصدی را در نظر گرفته‌اند. سال گذشته اقتصاد چین 6.9 درصد رشد داشته که پایین‌ترین سرعت رشد در ربع قرن اخیر بوده است.

    در ماه ژوئن، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) با افتی 2.6 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد. تحلیلگران انتظار افت 2.5 درصدی این شاخص را داشتند. گفتنی است PPI برای پنجاه و یکمین ماه متوالی کاهش یافته است. این شاخص در ماه می نیز 2.8 درصد افت کرده بود.

    قیمت تولیدکننده برای مواد معدنی در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 8.2 درصد کم شده در حالی که قیمت مواد خام 6.1 درصد کاهش داشته است.

    آمار تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه دوم 2016 در قرار است در پانزدهم جولای و به همراه آمار تولید صنعتی، سرمایه‌گذاری و خرده‌فروشی ماه ژوئن منتشر شود. اغلب تحلیلگران معتقدند GDP نسبت به رشد 6.7 درصدی سه‌ماهه نخست سال کمتر خواهد بود.  آکادمی علوم اجتماعی چین (CASS) پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال 2016 در حدود 6.6 درصد خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو