عصر خودرو

بورس شن ژن تاج پادشاهی را از شانگهای گرفت

عصر بازار- بورس اوراق بهادار شانگهای چین، تاج و تخت پادشاهی را به عنوان بهترین بورس چین واگذار خواهد کرد و دوران سلطنت و برتری را به پایان می رساند.

بورس شن ژن تاج پادشاهی را از شانگهای گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، برای نخستین بار در یک دهه گذشته، قدیمی ترین بورس چین موقعیت خود را در میان 4 بورس برتر این کشور از دست می دهد و جای خود را به بورس های جوان تر این کشور می دهد .

    بر اساس این گزارش، بورس 12 ساله کوچک شن ژن با شرکت های متوسط، با جایگزینی بورس شانگهای، جایگاه بهترین و پر بازده ترین بازار را در این کشور به خود اختصاص داده است.

    بورس شن ژن با بازدهی بی نظیر نسبت به دیگر بورس ها در تاریخ 17 ماه می(13اردیبهشت 95) توانست رتبه اول بازدهی را در میان 4 رقیب دیگر در این کشور به دست بیاورد .

    بر این اساس، شن ژن همچنان در حال رقابت با بورس شانگهای است در حالی که هر دو بازار میانگین معاملاتی برابر با 27.1 میلیارد دلار در حدود 5 سال گذشته داشته اند.

    کوچ سرمایه گذاران از بورس شانگهای به بورس شن ژن و تصمیم سهامداران برای دوری از شرکت های دولتی موجب شده است که سهام موجود در بورس شانگهای مطلوبیت خاصی برای سرمایه گذاران نداشته باشد.

    به عنوان مثال گردش مالی شرکت الکترونیکی بیجینگ سون استاد که یک شرت کوچک تکنولوژی است از بانک صنعت و تجارت چین، که یک شرکت دولتی محسوب می شود 100 برابر بیشتر شده است به دلیل این که مردم کماکان استقبال بیشتری از شرکت های غیر دولتی می کنند.

    دای مینگ، مدیر موسسه دارایی هنگشنگ در این خصوص اظهار داشت: سرمایه گذاران در حال ترک بورس شانگهای هستند در حالی که این بازار همچنان بر اصول سنتی خود مبنی بر حمایت از صنایع سنتی و دولتی ادامه می دهد .

    بورس شن ژن که یک بازار SME محسوب می شود اشتیاق 107 میلیون سرمایه گذار حقیقی را برای سرمایه گذاری افزایش داده است.

    برچسب ها