عصر خودرو

کاهش ۷.۵ درصدی ظرفیت تولید زغال‌سنگ چین تا پایان سال

عصر بازار- در پی تلاش چین برای کاهش آلودگی در شهرهای این کشور و حذف شرکت‌های زامبی از صنعت، مقامات چین اعلام کردند مهار تولید زغال سنگ را در دستور کار خود قرار داده است.

کاهش ۷.۵ درصدی ظرفیت تولید زغال‌سنگ چین تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ژو شائو شی، رئیس کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین در مجمع جهانی اقتصاد در تیانجین چین اعلام کرد: ظرفیت تولید زغال‌سنگ چین در سال جاری 280 میلیون تن کاهش خواهد یافت. این مقدار برابر با 7.5 درصد از تولید 3.75 میلیارد تنی چین در سال 2015 خواهد بود.

    چین همچنین در نظر دارد تا در سال جاری 45 میلیون از ظرفیت فولاد خود را نیز کاهش دهد.کاهش تولید زغال‌سنگ بخشی از برنامه‌های دولت برای کاهش 500 میلیونی ظرفیت تولید تا سال 2020 خواهد بود.

    در کنار مقابله با آلودگی، دولت چین اعلام کرد که در نظر دارد شرکت‌هایی را که در صنایعی چون زغال‌سنگ و فولاد قابلیت دوام ندارند (شرکت‌های زامبی) را حذف کند. این اقدام بخشی از تلاش‌ها برای بازسازی اقتصاد به منظور بازده و کارایی بیشتر خواهد بود.

    بزرگترین مصرف‌کننده انرژی دنیا تلاش می‌کند تا سهم گاز طبیعی را در مصرف انرژی تا سال 2020 به 10 درصد افزایش دهد. این در حالی است که در سال گذشته این سهم 6 درصد بوده است.

    برچسب ها