عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۷۰)

نخست‌وزیر چین: بریتانیا باعث عدم‌اطمینان بازارهای جهانی شده، ولی ما قدرتمندیم

عصر بازار- نخست وزیر چین اعلام کرد: عدم اطمینان و تردیدهای جهانی بعد از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا افزایش یافته است با این حال چین ابزارهای قدرتمندی برای مقابله با چالش‌های پیش روی اقتصاد این کشور دارد.

نخست‌وزیر چین: بریتانیا باعث عدم‌اطمینان بازارهای جهانی شده، ولی ما قدرتمندیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، لی کی‌کیانگ، نخست وزیر چین اعلام کرد، اثر برگزیت بر بازارهای مالی جهانی در حال حاضر رو به افزایش است و اقداماتی برای تضمین ثبات در اقتصاد بین‌المللی مورد نیاز خواهد بود. لی همچنین تاکید کرد که چین قادر خواهد بود تا نرخ رشدی با سرعت متوسط به بالا داشته باشد و جا برای اعمال اقدامات پولی فعالانه وجود دارد.


    نخست وزیر چین با اشاره به بهبود همکاری‌های جهانی خود اعلام کرد: « چین امیدوارست که شاهد یک اتحادیه اروپای متحد و باثبات و همچنین یک بریتانیای قدرتمند باشد. هیچ کشوری نمی‌تواند از اقتصاد جهانی جدا شده و به تنهای توسعه پیدا کند. بنابراین نیاز است تا ما به قدرت‌ها بپیوندیم.»

    هفته گذشته بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا داد و موجب شوکه شدن بازارهای جهانی شد. در پاسخ به این رای، دلار صعود کرد و نرخ ثابت یوآن چین در روز دوشنبه بیشترین سقوط خود را از ماه آگوست تجربه کرد.اثر برگزیت بر بازار سهام چین اما بسیار کمرنگ بود به طوری که شاخص کمپوزیت شانگهای در روز دوشنبه با رشدی 0.9 درصدی مواجه شد.

    آسیب‌پذیری چین
    به عقیده فیلدینگ چن و تام اورلیک اقتصاددانان بلومبرگ، رشد آرام و جریان‌های خروجی سرمایه ممکن است چین را نسبت به اثرات برگزیت آسیب‌پذیر کند. اگر برگزیت روی تقاضای اروپا و احساس سرمایه‌گذاران جهانی تاثیر منفی قابل توجهی بگذارد، در میان اقتصادهای آسیایی چین بهترین مکان برای واکنش خواهد بود.

    لی اعلام کرد،‌ اقتصاد مازاد 10 هزار میلیارد دلاری چین در مسیری باثبات و پایدار در حال عمل است و بازار اشتغال با ایجاد 5.77 میلیون شغل جدید در 5 ماه نخست سال جاری از سلامت کامل برخوردار است. دولت قادر خواهد بود تا یوآن را در سطحی متعادل نگاه دارد و هیچ کاهش ارزشی در بلند مدت وجود نخواهد داشت.

    لی کی‌کیانگ افزود کاهش ظرفیت مازاد در صنایع فولاد، زغال‌سنگ و صنایع دیگری که تولید مازاد دارند بسیار حیاتی خواهد بود. برخی شرکت‌ها باید اقداماتی را برای اشتغال مجدد کارکنان انجام دهند و دولت باید هوای آنها را داشته باشد.

    به اعتقاد لی، اقتصاد چین بسیار بزرگ شده است و نوسانات کوتاه مدت غیر قابل اجتناب خواهد بود. رشد با سرعت بالا از طریق موتورهای قدیمی ادامه دار نخواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو