عصر خودرو

ظرفیت تولید برق نیروگاه پارس جنوبی به ۱۵۰۰ مگاوات می رسد

عصر بازار- مجری طرحهای نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس گفت: با ساخت بخش بخار نیروگاه گازی ۱۰۰۰ مگاواتی پارس جنوبی، ظرفیت تولید برق مورد نیاز طرحهای گازی این حوزه مشترک به ۱۵۰۰ مگاوات می رسد.

ظرفیت تولید برق نیروگاه پارس جنوبی به ۱۵۰۰ مگاوات می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد مهدی توسلی پور افزود: این شرکت هم اکنون در حال احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی متمرکز پارس جنوبی در قالب قرارداد EPC( مهندسی، تامین کالا و ساخت) با مشارکت پیمانکاران داخلی است.
    وی اضافه کرد: این پروژه شامل همه عملیات طراحی، خرید، ساخت، نصب، اجرا و راه اندازی سه واحد توربین بخار به ظرفیت نامی 500 مگاوات است که با تکمیل این طرح، مجموع ظرفیت تولیدی نیروگاه پارس جنوبی 50 درصد افزایش خواهد یافت.
    توسلی پور ادامه داد: براساس طراحی انجام شده، این طرح بدون افزایش میزان سوخت مصرفی در بخش گازی و تنها با افزایش راندمان و استفاده از بویلرهای بازیافت حرارتی اجرا می شود که در این قالب تولید 500 مگاوات انرژی الکتریکی بدون افزایش آلاینده های هوا و در عین حفاظت از محیط زیست محقق خواهد شد.
    وی بیان کرد: طرح یادشده با تمرکز و پیگیریهای مستمر در حوزه طراحی و اجرا بویژه از نظر پیاده سازی استانداردهای زیست محیطی به عنوان یکی از پروژه های سبز صنعتی و متعهد به الزام ها و مقررات بین المللی (پروتکل کیوتو) به ثبت رسیده است.
    وی هدف از احداث بخش بخار این نیروگاه را تامین برق پالایشگاههای گازی فازهای 11 ،12، 13 ، 14 ،19 و 22 تا 24 پارس جنوبی و پروژه آبگیر منطقه پارس2 واقع در منطقه کنگان اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه نیروگاهی، روزانه حدود 75 مگاوات برق در اختیار هر یک از فازهای یادشده قرار خواهد گرفت.
    توسلی پور با اشاره به روند کنونی پیشرفت این پروژه گفت: با در نظرگرفتن تقاضای برق فازهای جدید در سال 1397 و نیز لزوم پشتیبانی و آماده سازی انجام عملیات تولید و پالایش گاز مطابق با ظرفیت نهایی طراحی شده هر یک از پالایشگاههای این حوزه، تامین بموقع منابع مالی مورد نیاز برای ساخت، اجرا و بهره برداری از این پروژه ضروری است.
    مجری طرحهای نیروگاهی پارس جنوبی گفت: خط انتقال برق 400 کیلوولت 2 مداره پارس جنوبی نیز به طول 68 کیلومتر و با ظرفیت انتقال توان به میزان 1000 مگاوات در هر مدار توسط شرکتها و پیمانکاران داخلی کشور احداث شده است که با راه اندازی این طرح، امکان انتقال انرژی الکتریکی از محل این نیروگاه تا منطقه پارس2 (کنگان) با استفاده از همه ظرفیت خط فراهم خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها