عصر خودرو

روز کم نوسان بازار آتی

عصر بازار: با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت طلا امروز دوشنبه بازهم نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در ۵ سال و نیم گذشته رسیده و تقویت ارزش دلار به عنوان مانع بزرگی در برابر هرگونه افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد عمل کرده است. بر همین اساس در بازار نقدی و آتی سکه طلا نیز قیمت‌ها در محدوده نرخ‌های دیروز نوسان می‌کند و تعادل نسبی در روند معاملات مشهود است.

روز کم نوسان بازار آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، تا زمان تنظیم این گزارش قیمت هر قطعه سکه نقدی در بازار آزاد با هزار تومان کاهش نسبت به یکشنبه با بهای 874 هزار تومان مورد مبادله قرار می گیرد و در بازار آتی سکه طلای بورس کالای ایران نیز نوسان قیمت‌هاتا حداکثر هزار تومان افت در مقایسه با دیروز را نشان می دهد.

    نوسان نرخ ارز و طلا در بازارهای داخلی و جهانی دو پارامتر مهمی هستند که نوستان آنها موجب تغییر قیمت و سطح تقاضا در بازارهای نقدی و آتی طلا می‌شوند.
    به گزارش رویترز انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال آمریکا در ماه جولای تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی ارزش دلار داشته و گمانه زنی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کرده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی نیز گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

    افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب افزایش تقاضای دلار آمریکا شود و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد، از این رو هفته‌ آینده صورت‌جلسه نشست پیشین فدرال رزرو می‌تواند مهم‌ترین سیگنال برای بازار طلا باشد. اما تا پایان هفته جاری از آنجا که آمار اقتصادی خاصی از کشورهایی همچون آمریکا، چین و انگلستان منتشر نمی‌شود احتمالا اونس طلا به وضعیت کم نوسان خود در بازارهای جهانی ادامه داده و به این ترتیب تاثیر چندانی نیز بر بازارهای طلای داخل نداشته باشد.

    در خصوص نوسان نرخ ارز نیز بررسی‌ها نشان می‌دهند در حال حاضر با توجه به سیاست بانک مرکزی مبنی بر ثبات نسبی بازار ارز محرک مهمی در این بازار وجود ندارد و بر این اساس به نظر می رسد دلار در محدوده قیمتی جدید در بازه 3330 تا 3350 نوسان کند.

    به این ترتیب در شرایطی که نوسانات کم دامنه‌ای را در بازارهای ارز و طلا طی هفته جاری متصوریم باید پیش‌بینی کرد در بازارهای نقدی و آتی سکه طلا نیز روند متعادلی در قیمت ها و سطح تقاضا در روزهای پیش رو رقم بخورد.

    تا زمان تنظیم این گزارش قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند 94 با قیمت 881 هزار و 500 تومان اختلاف 13 هزار و 500 تومانی با آخرین قیمت سکه در سررسید آبان 94 با بهای 868 هزار تومان دارد. بیشترین حجم قرارداد نیز طبق انتظار مربوط به سررسید اسفند ماه با 1160 قرارداد است.

    برچسب ها