عصر خودرو

اسپانیا مقصد بعدی همکاری‌های اقتصادی ایران

عصر بازار- مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن نقشه راه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اسپانیا طی شش ماه آینده خبر داد.

اسپانیا مقصد بعدی همکاری‌های اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل کوده‌ئی درباره تهیه نقشه راه همکاری اقتصادی ایران و اسپانیا اظهار کرد: هدف اصلی ما برای انتقال چنین تفاهم‌نامه‌هایی و ایجاد چنین تعاملاتی دارای چشم‌اندازهای بلندمدت است. این نقشه راه همکاری اقتصادی میان ایران و اسپانیا برای دوره‌ای حداقل پنج ساله و از سال 2017 تا 2021 میلادی خواهد بود.

     

    وی ادامه داد: قصد داریم با ایجاد چنین همکاری‌هایی به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گام برداریم و حاصل آن را در تولید و اشتغال کشور ببینیم. علاوه بر این انتقال دانش فنی و نیز صادرات محصول پس از تولید در کشور از دیگر پارامترهایی است که مدنظر ما قرار گرفته است.

     

    مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با بیان این‌که پیش از این، همکاری اقتصادی میان ایران و اتریش مدنظر قرار گرفت  و در فروردین‌ ماه به امضاء رسیده است، اظهار کرد: از کلیه فعالان اقتصادی، صاحب‌نظران دانشگاهی، تولید‌کنندگان، تجار و افراد دارای تجربه می‌خواهیم که در تهیه نقشه راه همکاری اقتصادی میان ایران و اسپانیا به ما کمک کنند، چراکه به دانش چنین افرادی برای پیشبرد هرچه بهتر مسائل احتیاج داریم.

     

    کوده‌ئی با اعلام این‌که ظرف شش ماه آینده این نقشه راه همکاری اقتصادی میان ایران و اسپانیا نهایی شده و به امضاء خواهد رسید، ادامه داد: هدف اصلی از برقراری چنین همکاری‌هایی حرکت به سمت پروژه‌های عملیاتی است. باید کارگروه‌های عملیاتی و اجرایی به عضویت نهادهای ذیربط دو کشور تشکیل شود تا به سمت پروژه‌ محور بودن این همکاری‌ها حرکت کنیم و از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی هر دو کشور استفاده کنیم.

    وی با اشاره به این‌که کارگروه‌های مختلفی در بخش سرمایه‌گذاری، گردشگری، کشاورزی، انرژی و غیره از سوی کشور تشکیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما توسعه صادرات است آن هم به شرطی که تولید در ایران انجام شود. جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این همکاری‌ها برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم از شرایط ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها