عصر خودرو

سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

کاهش تخلفات صنعت کارگزاری با اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه

عصر بازار- سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: از زمان اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها تاکنون تعداد پرونده‌های مشکوک ارسالی از حوزه صنعت کارگزاری به این مرکز از ۲۴۰ به ۶۴ مورد کاهش پیدا کرده است.

کاهش تخلفات صنعت کارگزاری با اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، ابوالقاسم فرجی‌نیا در رابطه با تاثیر اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها در یک ماه اخیر گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار از میزان و تعداد گزارشات دریافتی در خصوص تطبیق شماره کارت بانکی اشخاص با کد ملی آنها در حین واریز وجوه به حساب‌های خود نزد شرکت‌های کارگزاری از طریق درگاه‌های بانکی، مشاهده شده که از زمان اجرای طرح مزبور تا کنون، تعداد پرونده‌های مشکوک ارسالی از حوزه صنعت کارگزاری به این مرکز از 240 به 64 مورد کاهش پیدا کرده است.

    وی افزود: این 64 پرونده گزارش شده به ماهیت و مبالغ بالای وجوه واریزی مربوط بوده و در خصوص تعلق نداشتن شماره کارت بانکی به اشخاص نیست.

    سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: با اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها پیشگیری‌های لازم از واریز وجوه به حساب‌های بورسی افراد از حساب‌های اشخاص غیر از طریق درگاه‌های بانکی تا حد بسیار زیادی صورت گرفته است.

    تلاش برای اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها

    فرجی‌نیا در پایان گفت: به منظور ایجاد شفافیت مالی و صیانت از معاملات سالم لازم است واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و واریزی‌های مربوط به شرکت‌های سبدگردانی نیز صورت گیرد، در همین راستا در حال انجام پیگیری‌های مقتضی از بانک مرکزی و تعاملات مربوط با شرکت شاپرک هستیم.

    برچسب ها