عصر خودرو

قیمت طلای جهانی اندکی کاهش یافت

عصر بازار- قیمت طلا امروز، دوشنبه (۴ مارس) به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید، پس از آن که داده‌های اقتصادی ضعیف ایالات‌متحده در هفته گذشته امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن افزایش داد و باعث کاهش دلار و بازده خزانه داری شد.

قیمت طلای جهانی اندکی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طلا پس از رسیدن به 2088 دلار و 19 سنت در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، 0.2 درصد کاهش یافت و به 2080 دلار و 9 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.3 درصد کاهش به 2088 دلار و 60 سنت رسید.

    شاخص بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات‌متحده و شاخص دلار آمریکا در روز جمعه پس از اینکه داده‌ها نشان داد که تولید ایالات‌متحده در فوریه افت بیشتری کرد و هزینه‌های ساخت‌وساز به طرز شگفت‌انگیزی در ژانویه کاهش یافت، عقب‌نشینی کردند. ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا باعث می‌شود طلا برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود، در حالی که بازده اوراق قرضه پایین هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    مجموعه دیگری از داده‌ها نشان داد که افزایش سالانه تورم ایالات‌متحده در ژانویه کمترین میزان در حدود سه سال اخیر بوده است و کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن از سوی فدرال رزرو را حفظ کرده است. نرخ‌های بهره پایین جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. گزارش اشتغال فوریه انتشار مهم بعدی اقتصادی ایالات‌متحده خواهد بود که در روز جمعه منتشر می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 884.15 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم در 957.88 دلار ثابت ماند، در حالی که نقره با 0.6 درصد کاهش به 23.02 دلار رسید.

    برچسب ها