عصر خودرو

مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در کیش راه اندازی می‌شود

عصر بازار- دبیر برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه در کیش، مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در این جزیره راه اندازی می‌شود.

مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در کیش راه اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا، «مهدی سالم»  با بیان اینکه راه اندازی مرکز تجارت جهانی پتروشیمی تحولی بزرگ در این صنعت است، اظهار کرد: علاوه بر این در مناطق ویژه اقتصادی از چابهار تا اروند، تعداد 10 پارک پتروشیمی برنامه ریزی و طراحی شده است که برخی از آن‌ها در مرحله مقدماتی، بعضی در مرحله اجرای پروژه و برخی در مرحله اختصاص زمین قرار دارد.

    وی حمایت از ساخت داخل، تولید دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش و توجه ویژه به حفظ محیط زیست را از جمله محورهای اصلی برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم عنوان کرد.

    دبیر برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم ادامه داد: در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شعاری با عنوان «برای جبران خوبی‌های زمین» وجود دارد، که بر اساس آن 62 طرح برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی شده است.

    وی صنعت پتروشیمی و پالایش را جزو صنایع مهم و کلان کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مسائل اصلی این صنایع بحث تامین فناوری، تجهیزات گلوگاهی، مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها و سایر اقلام و تجهیزات راهبردی است که نیازمند بومی‌سازی در جهت رسیدن به خودکفایی کامل است.

    «سالم» خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه فضایی قابل توجه در اختیار معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی و پالایشگاه برای ارائه محصولات دانش‌بنیان مشارکت کنند.

    وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی است که از آخرین اطلاعات و آنچه که در موضوعات فنی و سیاست‌های کلان حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی وجود دارد، آگاه شویم و بتوانیم ارتباط خوبی با شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند برقرار کنیم.

    به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم امروز و با حضور بیش از 150 شرکت برگزار می‌شود.

    این رویداد از تاریخ 24 تا 26 بهمن ماه جاری در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

    در نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم، صنایع، واحدهای تولیدی و شرکت‌های حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی این حوزه، طرح‌های خود را برای اجراء ارائه می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان با توجه به توانمندی خود، نسبت به اجرای آن‌ها، اقدام کنند.

    ایران پتروکم نمایشگاه تخصصی پتروشیمی و صنایع وابسته است که با شیوه‌ای نوین و رویکردی متفاوت در حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

    برچسب ها