عصر خودرو

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان مطرح کرد

حجم ۳ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ارمنستان

عصر بازار- رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان گفت: در سال ۲۰۲۲ میلادی روسای جمهور دو کشور ایران و ارمنستان تصمیم گرفتند حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند که در گام اول حجم مبادلات را به یک میلیون دلار و در گام دوم این رقم را به ۳ میلیارد دلار برسانند.

حجم ۳ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ارمنستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهر گریگوریان در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اظهار کرد: کشور ایران برای ما یک شریک مهم در مناسبات اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود. در سال 2022 میلادی روسای جمهور دو کشور ایران و ارمنستان تصمیم گرفتند حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند که در گام اول حجم مبادلات را به یک میلیون دلار و در گام دوم این رقم را به 3 میلیارد دلار برسانند.

    معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان افزود: در سال‌های گذشته طرح‌های خوبی به مرحله اجرا رسید که برای ارمنستان دارای اهمیت استراتژیک است.

    گریگوریان گفت: قرارداد گاز در برابر برق، پروژه راهسازی در ارمنستان که توسط مهندسان ایرانی اجرا می‌شود و همچنین انتقال برق خط سوم توسط ایران در ارمنستان در دستور کار است که اتمام آن برای ما اهمیت دارد.

    وی بیان کرد: افزایش ظرفیت حمل و نقل در برنامه قرار دارد. افتتاح سرکنسولگری ایران در کاپان نیز منجر به فعال‌تر کردن روابط ایران و ارمنستان شده است. همچنین ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در تبریز هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان امنیت و ثبات را مهمترین پیش شرط روابط اقتصادی دانست و گفت: نگاه جمهوری ارمنستان ایجاد ثبات پایدار و امنیت با دورنمای توسعه اقتصادی در منطقه است. به همین دلیل طرح چهارراه صلح را ارائه کردیم که تمامی محورهای مواصلاتی باید باز شود و کشورها به اصول حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند.

    برچسب ها