عصر خودرو

ادامه کاهش شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی

عصر بازار- معاملات امروز بازارهای سهام آسیا با افت بیشتر شاخص‌ها همراه شد تا سهامداران اکثر بورس‌ها در این قاره با شوک مواجه شوند.

ادامه کاهش شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در پایان معاملات امروز پنجشنبه اول فوریه (12 بهمن) شاخص داو جونز آسیا به میزان 0.72 درصد افت کرد که نشان می‌دهد 50 سهم ارزنده آسیایی روز خوبی نداشتند. در همین حال، شاخص نیکی 225 توکیو نیز با 0.76 درصد افت روبه رو شد. اما بورس های هنگ کنگ و چین وضع مناسب تری داشتند. امروز شاخص هنگ سنگ با رشد 0.52 درصدی و شاخص CSI 300 بورس شنژن با افزایش 0.07 درصدی مواجه شدند. اما بورس شانگهای در مسیر متفاوتی قرار گرفت و با افت 0.64 درصدی شاخص خود روبه رو شد. همچنین شاخص بورس سنگاپور به میزان 0.32 درصد و شاخص BSE Sensex هند به میزان 0.15 درصد افت را تجربه کرد. در همین حال، شاخص ASX 200 استرالیا هم افتی 1.2 درصدی را ثبت کرد.

    افت بورس های اروپایی

    بیشتر شاخص‌های سهام اروپایی که معاملات روز چهارشنبه را در فضایی منفی آغاز کرده بودند، در همین شرایط به کار خود پایان دادند. بر این اساس، در حالی که شاخص فوتسی 100 لندن با رشد 0.49 درصدی مواجه شد، دکس آلمان 0.22 درصد و سی ای سی فرانسه نیز 0.79 درصد افت را تجربه کردند. همچنین شاخص FTSE MIB بورس ایتالیا 0.17 درصد و شاخص استوکس 600 نیز 0.16 درصد افت را ثبت کردند اما شاخص بورس مادرید 0.24 درصد رشد کرد.

    بر پایه آمارهای مارکت واچ، در پایان معاملات چهارشنبه وال استریت، شاخص‌های اصلی با افت سنگینی روبه‌رو شدند. بر این اساس شاخص داو جونز 0.82 درصد کاهش یافت. همچنین اس اندپی 500 و نزدک به ترتیب 1.61 درصد و 2.23 درصد افت کردند. در این روز شاخص بی‌ثباتی VIX هم 2.09 درصد کاهش یافت.

    از مهمترین اخبار اقتصادی روز می‌توان به کاهش درآمد و سود برخی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اشاره کرد. شرکت بنکورپ از کاهش قیمت سهام به دلیل افت سود، سود تقسیمی و افزایش هزینه وام خبر داد. افت سود بانک بی ان پی پاریباس به کاهش قیمت سهام این شرکت منجر شد. همچنین دویچه بنک آلمان از اخراج 3500 نفر از کارکنانش خبر داد.

    برچسب ها