عصر خودرو

کرمان موتور برای تولید ۱۳۸۱ دستگاه خودرو از بورس کالا تامین مالی کرد

عصر بازار- شرکت کرمان موتور امروز ۴ بهمن به منظور تامین سرمایه در گردش برای تولید ۱۳۸۱ دستگاه خودروی KMC T۸، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بورس کالای ایران با سررسید یک ساله کرد که با استقبال خوب سرمایه گذاران این تامین مالی با موفقیت انجام شد.

کرمان موتور برای تولید ۱۳۸۱ دستگاه خودرو از بورس کالا تامین مالی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، براساس اعلام مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد خودروی KMC T8 شرکت کرمان موتور در نمادهای «عکرمان1» و «عکرمان2» به تعداد 13 میلیون و 800 هزار قرارداد و با قیمت یک میلیون و 449 هزار و 83 ریال در هر قرارداد، از طریق شرکت کارگزاری کارآمد امروز چهارشنبه 4 بهمن از ساعت 10:30 الی 11 دوره پیش گشایش و 11 تا 12:30 دوره عادی معاملات انجام شد که با موفقیت به پایان رسید.

    معاملات ثانویه این نمادها از تاریخ 7 بهمن 1402 تا 4 بهمن 1403 ادامه خواهد داشت.

    گفتنی است هر 10 هزار قرارداد معادل یک دستگاه خودرو است.

    همچنین حجم عرضه اولیه حدودا یک هزار و 381 دستگاه خودرو KMC T8 (به شرط آنکه ارزش اوراق از 2 هزار میلیارد تومان بیشتر نباشد) تعیین شده بود و قیمت دارایی پایه نیز در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های KMC T8 معامله شده در بورس کالای ایران یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تایید بورس کالا تعیین شده است.

    بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت 123 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران دو ساله بازدهی حداقل 36 درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت کرمان موتور نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت 125 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر 25 درصد خواهد بود.

    همانگونه که اشاره شد زمان سررسید اوراق یک سال پس از عرضه اولیه خواهد بود.

    بهمن ماه سال قبل نیز بهمن موتور با این روش 2 همت تامین مالی از مسیر بورس کالا انجام داده بود.

    برچسب ها