عصر خودرو

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

واریز بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سود با سجام در ۱۰ ماه

عصر بازار- مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهار داشت: واریز سود جاری و مطالبات سنواتی از طریق سامانه سجام برای سهامداران از ابتدای سال تا پایان دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

واریز بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سود با سجام در ۱۰ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا ، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهار داشت: واریز سود به حساب سهامداران در سال 1402 با رشد 32 درصدی نسبت به سال گذشته از رقم 100 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

    محمد باغستانی افزود: واریز سود سهام و مطالبات سنواتی از ابتدای سال تا اواخر دی ماه جاری به رقم 102 هزار و 740 میلیارد تومان رسید تا رکورد توزیع سود در بازار سرمایه شکسته شود.

    واریز77 هزار میلیارد تومان سود به حساب سرمایه گذاران

    وی خاطر نشان کرد : شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته در مجموع مبلغ 77 هزار میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سرمایه‌گذاران واریز کرد که امسال شاهد رشد چشمگیری در واریز سود هستیم.

    پرداخت بخش قابل توجهی از معوقات سهامداران

    باغستانی با بیان این که با الزام سازمان بورس و اوراق بهادار از سال گذشته واریز سود سنواتی به سهامداران آغاز شده است، اظهار داشت: سال گذشته سود سنواتی 339 ناشر اوراق بهادار برای 36 میلیون سهامدار واریز شد که بخش زیادی از معوقات سال‌های گذشته سهامداران پرداخت شد.

    وی ادامه داد: از ابتدای امسال سود سنواتی 207 ناشر برای 16 میلیون و 221 هزار سهامدار و سود جاری 545 ناشر برای 52 میلیون و 335 هزار سهامدار پرداخت شده تا سهامداران بدون دغدغه سودهای خود را دریافت کنند.

    افزایش دسترسی وراث متوفیان به سامانه میراث

    مدیرعامل سمات درخصوص وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز گفت: دسترسی وراث متوفیان به سامانه میراث افزایش یافته و به نظر می‌رسد وراث هر چه سریعتر ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند مراحل انتقال سهام و واریز سود سال های قبل متوفیان سهام عدالت را تا پایان امسال عملیاتی کند.

    وضعیت جاماندگان سود سهام عدالت

    وی درباره وضعیت جاماندگان دریافت سود سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: همچنان بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

    گفتنی است، براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به 6 هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب(بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

    برچسب ها