عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تسریع تامین مالی واحدهای تولیدی با تقویت همکاری دولت و مجلس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت و مجلس در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر تامین مالی در حوزه تولید باید دقت نظر لازم را بر مباحث کارشناسی ارائه شده از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار داشته باشند.

تسریع تامین مالی واحدهای تولیدی با تقویت همکاری دولت و مجلس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمدعلی احمدزاده اصل، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با شرایط بازار سهام در راستای جذب نقدینگی، اظهار کرد: سهامداران بازار سرمایه با گذشت حدود دو سال از شرایط ناگوار سال 99 به سبب کاهش اطمینان خاطر از تزریق منابع به بازار سهام خودداری می‌کنند، این شرایط درحالی است که اکنون بورس در مقایسه با سایر بازارهای موازی از پویایی و بازدهی بالاتری برخوردار است.

    وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در دو سال گذشته اقدامات بنیادین قابل توجهی را در حوزه‌های حمایتی، نظارتی و ساختاری از جمله راه‌اندازی ابزارها، صندوق‌ها و...انجام داده است،اما مجموع این مسائل به سبب برخی موانع و تصمیمات نتوانسته آن طور که باید اعتماد سرمایه‌گذار را به بازار بازگرداند.

    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حال‌حاضر جذب سرمایه در بازار سهام با نوساناتی همراه است که علت آن را می‌توان تصمیمات خلق‌الساعه و یک شبه برخی نهادها و ارگان‌ها دانست زیرا بازار سهام دماسنج اقتصاد کشور است و اگر سیاستگذاری یا دستورالعملی خاصی اتخاذ شود در ابتدای امر بازار سرمایه را با مشکل روبرو می‌کند.

    تحقق بودجه 1403 و برنامه هفتم توسعه

    احمدزاده اصل در ادامه گفت: دولت و مجلس در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه و بودجه 1403 مبنی بر تامین مالی در حوزه تولید باید دقت نظر لازم را بر مباحث کارشناسی ارائه شده از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار داشته باشند.

    وی تصریح کرد: در حال‌حاضر با توجه به آنکه بازارهای موازی با رکود مواجه‌اند، بازار سهام اما بهترین محل برای جذب نقدینگی و بازدهی در بلند مدت است. بنابراین، از سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود ضمن کاهش رفتارهای مخاطره‌آمیز از روش‌های غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری بهره گیرند.

    حضور فعال نهادهای مالی در پذیره‌نویسی

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان در پایان در مورد جذابیت بازار سرمایه برای نهادهای مالی در راستای مشارکت در امر پذیره نویسی، تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی بیشترین مشارکت را در پذیره‌نویسی شرکت صبا فولاد خلیج فارس داشتند که این امر نشان از استقبال این نهادها از امر پذیره‌نویسی دارد، به همین منظور ضرورت دارد سازمان بورس و اوراق بهادار تدابیری اندیشه کند تا با هدف افزایش مشارکت، پذیره‌نویسی چنین شرکت‌هایی به روزهای پر رونق بازار موکول شود.

    برچسب ها