عصر خودرو

دبیر مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها مطرح کرد:

تسریع روند تکمیل پروژه‌های عمرانی با تامین مالی از طریق بازار سرمایه

عصر بازار- دبیر مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها گفت: بازار سرمایه به سبب نداشتن موانع بسیار همچون تضامین مختلف در حوزه تامین مالی می‌تواند روند تکمیل پروژه‌های عمرانی، حمل‌و نقل شهری و ساختمانی را تسریع بخشد.

تسریع روند تکمیل پروژه‌های عمرانی با تامین مالی از طریق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ احمد رضا شجاعی، با بیان این که به منظور توسعه شهری باید از تامین مالی به روش سنتی فاصله گرفت و از ابزارهای نوین بهره‌مند شد، گفت: بازار سرمایه به واسطه فراهم سازی بسترهای مناسب جمعی چون صندوق‌های املاک مستغلات و انتشار اوراق سلف مسکن می‌تواند در حوزه تامین مالی در مقایسه با بانک‌ها عملکرد قابل توجه‌تری را در معرض نمایش بگذارد.

    وی افزود: شهرداری‌ها به واسطه تامین مالی از طریق بازار سرمایه می‌توانند شاهد مشارکت پررنگ‌ مردم در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی باشند.

    دبیر مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها تاکید کرد: بازار سرمایه به سبب نداشتن موانع بسیار همچون تضامین مختلف در حوزه تامین مالی می‌تواند روند تکمیل پروژه‌های عمرانی، حمل‌و نقل شهری و ساختمانی را تسریع بخشد.

    افزایش آگاهی مدیران ارگان‌ها با برگزاری کلاس‌های آموزشی

    شجاعی در پایان گفت: برگزاری کلاس‌های متعدد از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای ارگان‌های مختلف می‌تواند ضمن افزایش اطلاع‌رسانی، آگاهی مدیران را در خصوص ابزارهای تامین مالی موجود در بورس افزایش دهد.

    برچسب ها