عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

شفافیت اطلاعات ارمغان بورس کالا برای اقتصاد

تنها راه مقابله با رانت و فساد، شفافیت است

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به واسطه شفافیت آماری بازار کالا در بورس کالا، سیاست‌گذار می‌تواند روند بازارها را رصد کرده و اگر کمبودی در عرضه یک کالا وجود داشته باشد سریعاً به جبران آن کمبود و تعادل‌بخشی به بازار اقدام کند؛ این شفافیت دستاورد مهمی است.

شفافیت اطلاعات ارمغان بورس کالا برای اقتصاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی اظهار داشت: قبل از راه‌اندازی بورس کالا، رانت و فساد زیادی در بازار کالای کشور وجود داشت و بسیاری از تولیدکنندگان پایین‌دست و نیازمند به مواد اولیه تولید، محصول موردنیاز خود را با قیمت‌های بالا از واسطه‌ها خریداری می‌کردند، اما بورس کالا بستری شفاف برای معامله محصولات فراهم کرد و توانست دست دلالان را قطع کند.

    وی اضافه کرد: اگر روند مبادلات کالاهای مهم و توسعه بورس کالا در کشور را بررسی کنیم به ارتقای فرآیندهای معاملاتی این بورس طی سال‌های گذشته می‌رسیم، به طوری‌که امروز سیاستگذار می‌تواند به طور شفاف و از طریق اطلاعات و داده‌های موثق بورس کالا، بازار کالاها را رصد کند و بهترین تصمیم را در جهت تنظیم‌گری بازار انجام دهد.

    به گفته این نماینده مجلس، امروز شاهد آن هستیم که بورس کالا به عنوان بستر مبادله کالاها و مواد اولیه تولید، نقش مهمی در اقتصاد کشور و رشد شفافیت در بازارها دارد و به واسطه سازوکار این بورس، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران امکان توسعه طرح‌های خود را پیدا کرده‌اند.

    کرمی با تأکید بر رشد شفافیت اقتصادی به کمک بورس کالا، اظهار کرد: شفافیت راه مقابله با رانت و فساد در اقتصاد کشور است و در این مسیر بورس کالا با انعکاس اطلاعات صحیح و دقیق توانسته به بسیاری از نارسایی‌های بازار کالاها پایان دهد و ارتقای نقش این بورس در اقتصاد مورد تأیید و حمایت مجلس است.

    برچسب ها