عصر خودرو

بهبود سودآوری صنایع بورسی با افزایش نرخ تسعیر ارز

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که افزایش نرخ تسعیر ارز موجب کاهش فاصله نرخ ارز در بازار آزاد با نرخ ارز در مرکز مبادله می‌شود، گفت: با اجرای این امر سودآوری شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

بهبود سودآوری صنایع بورسی با افزایش نرخ تسعیر ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، هومن عمیدی در رابطه با مزیت پیشنهاد مجلس شورای اسلامی در مورد نرخ تسعیر ارز، اظهار کرد: سیاستگذاران باید با هدف کاهش فاصله نرخ دلار آزاد با نیمایی یا تک نرخی شدن ارز و ثبات در یک محدوده مشخص اقداماتی را انجام دهند، زیرا این امر در صورت تحقق می‌تواند افزون بر سودآوری شرکت‌ها موجب کاهش سودجویی‌ها شود.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ تسعیر ارز موجب کاهش فاصله نرخ ارز در بازار آزاد با نرخ ارز در مرکز مبادله می‌شود و همچنین با اجرای این امر سودآوری شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

    برنامه مدون دولت برای مولدسازی

    این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رقم 61 همتی حاصل از مولدسازی اموال مازاد دولتی، تصریح کرد: فروش اموال دولتی به سبب وجود برخی چالش‌ها همچون شرایط تورمی، همکاری پایین دستگاه‌های دولتی و برخی حواشی احتمالی امکان‌پذیر نیست بنابراین، ضرورت دارد، دولت درصورت اجرای این تصمیم برنامه مدونی را در نظر گیرد.

    انتشار اوراق ارزی

    عمیدی در پایان در رابطه با افزایش 36.1 درصدی فروش انواع اوراق مالی در بودجه 1403 اظهار کرد: دولت بهتر است بجای انتشار اوراق مالی، اوراق ارزی با نرخ 8 درصد منتشر کند زیرا این امر به نفع اقتصاد کشور و بازار سرمایه خواهد بود و با اجرای این طرح دیگر منابع از صندوق‌ها و شرکت‌ها خارج نخواهد شد.

    برچسب ها