عصر خودرو

ایران‌ایر در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت

عصر بازار- در نشست هیأت واگذاری که به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد واگذاری شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران به اتاق تعاون مطرح و مقرر شد ظرف ۲ ماه اقدامات مربوط به تفکیک وظایف حاکمیتی و تصدی گری را وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی انجام دهند.

ایران‌ایر در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، چهارصد و هفتمین جلسه هیات واگذاری در تاریخ 22 آبان امسال به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار و مصوبات آن در 6 آذر 1402 به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

    در این نشست مقرر شد 73.48 درصد از سهام شرکت «مجتمع صنعتی اسفراین» وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از طریق عرضه اولیه بخشی از سهام این شرکت یا از طریق مذاکره واگذار شود.

    همچنین 100 درصد سهام شرکت ساختمانی و تأسیساتی ساراتل ایران وابسته به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از طریق مزایده عمومی به قیمت پایه هر سهم با بیش از 2 میلیون و 457 هزار تومان عرضه می شود.

    در این جلسه پیشنهاد واگذاری شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به اتاق تعاون از طریق اجاره مطرح و مقرر شد ظرف 2 ماه آماده سازی و تفکیک وظایف حاکمیتی و از تصدی گری با همکاری وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی انجام شود

    از دیگر موارد مطروحه این جلسه، درج عنوان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در فهرست موارد مشمول واگذاری (مطرح شده در نشست 20 شهریور هیأت واگذاری) بود و بر تصمیم جلسه یادشده تأکید شد.

    برچسب ها