عصر خودرو

دلیل گرایش خانواده‌ها به سمت مشاغل خانگی

عصر بازار- یک فعال حوزه کار مهم ترین دلیل گرایش خانواده‌ها به راه اندازی مشاغل خانگی را پایین بودن سرمایه و هزینه و تسهیل در صدور مجوز این کسب و کارها عنوان کرد.

دلیل گرایش خانواده‌ها به سمت مشاغل خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فتح الله بیات در ارزیابی افزایش گرایش به سمت مشاغل خانگی اظهار کرد: به طور معمول در هر خانواده‌ای مخصوصاً خانواده‌هایی که در شهرستان‌ها یا روستاها با مشکل بیکاری مواجهند و نمی‌توانند جذب بازار کار و اشتغال شوند، برای گذران زندگی و امرار معاش به مشاغل خانگی روی می‌آورند تا منبع درآمدی ولو حداقلی داشته باشند.

    وی با اشاره به مزایای راه اندازی کسب و کارهای خانگی گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه زیادی نمی‌خواهد و ایجاد آنها در منازل و محل مسکونی سهل الوصول است، از این رو انگیزه و گرایش افراد به سمت مشاغل خانگی بیشتر شده است.
    این فعال حوزه کار با بیان اینکه مشاغل خانگی زود بازده و با بودجه اندک قابل راه اندازی هستند، گفت: خوشبختانه مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم کاهش پیدا کرده و دوندگی‌ها و بروکراسی‌های اداری گذشته تا حد زیادی از بین رفته و افراد بدون معطلی و به راحتی مجوز می گیرند که این مسأله نیز از دیگر علل گرایش افراد و خانواده‌ها به توسعه کسب و کارهای خانگی است.

    بیات درعین حال یادآور شد:‌ در نظر داشته باشیم که مشاغل خانگی علیرغم‌ زودبازده بودن، پایدار نیستند و می توانند تحت تاثیر نوسانات و شرایط اقتصادی و مسایل اقلیمی آب و هوایی قرار بگیرند.
    وی در پایان گفت: در شهرستان‌ها و یا روستاها افراد شغل مناسب خود را پیدا نمی‌کنند و از طرفی هزینه‌های حمل و نقل و اجاره و رهن مسکن بالا رفته و توان جابجایی و ترک محل سکونت وجود ندارد؛ بنابراین افراد ترجیح می‌دهند در محل زندگی خود به اشتغالزایی و درآمدزایی بپردازند.

    برچسب ها